Gå videre til innhold
Discovery har brutt forhandlingene med Get om ny distribusjonsavtale

Pressemelding -

Discovery har brutt forhandlingene med Get om ny distribusjonsavtale

Get mener svarte skjermer er helt unødvendig, og at forhandlingene bør fortsette uten at amerikanske Discovery stenger tilgangen til kanaler for TV-seerne.

Get har tilbudt amerikanske Discovery en kortsiktig avtale basert på eksisterende vilkår, slik at kundene ikke mister TV-kanaler før en langsiktig avtale er på plass. Dette ønsket ikke Discovery å være med på. Dermed mister Gets kunder muligheten til å se Discovery sine kanaler fra og med i dag.

– Til alle våre kunder vil jeg si beklager. Dette er ikke en løsning vi har ønsket. Vi har jobbet hardt med å la våre seere ha tilgang på sine vante kanaler mens vi forhandler, men dessverre har ikke Discovery ønsket dette. Vårt mål har hele tiden vært å gi kundene fortsatt valgfrihet til en overkommelig pris. Derfor synes vi ikke det er rettferdig at Discovery ønsker å tvinge våre kunder til å betale for kanaler de ikke ønsker, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge som Get er en del av.

Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter. Discovery vil ha Gets TV-seere til å betale mer for innhold de er mindre interessert i, og i tillegg forsøker Discovery å splitte opp innholdet sitt på en måte som gjør at seerne må abonnere på flere betalingstjenester for å se de samme programmene de har vært vant til. Det vil begrense valgmulighetene til Gets kunder. 

– Vi vet at valgfrihet er viktig for kundene våre, og den kampen gir vi oss aldri på. Vi har bevisste kunder som selv velger de kanalene og tjenestene de ønsker å se på ut i fra det innholdet som tilbys. Get skal ha Norges beste og mest fleksible tv-tilbud, hvor kunder fritt kan endre sin TV- og strømmepakke. Dette har vært en stor suksess og vi opplever at kundene velger ofte, og de velger forskjellig. Vi kan selvsagt ikke være med på en avtale hvor vi tvinger våre kunder til å betale for innhold som de ikke finner interessant, fortsetter Kaalen.

For å gjøre TV-tittingen litt bedre i denne situasjonen vil alle Get-kunder få 25 ekstra poeng som kan brukes til å velge blant et stort utvalg av kanaler og strømmetjenester i valgmenyen. Med disse kan kundene selv velge inn mer innhold enn de har mistet, og de bestemmer selv hvilke kanaler/strømmetjenester de ønsker.

– Vi ønsker fortsatt å finne en god løsning sammen med Discovery, slik at vi fortsetter å skape god kundeverdi også i tiden fremover til glede for alle parter. Vår dør står fortsatt åpen og vi setter oss ned når som helst for å forhandle videre, avslutter Kaalen.

Get sitt tilbud om å inngå en kortsiktig avtale basert på eksisterende vilkår står fortsatt ved lag, og selskapet håper Discovery tar til fornuft slik at Gets kunder kan fortsette å se på TV Norge og andre Discovery-kanaler inntil vi har en ny langsiktig avtale på plass. 

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge