Pressemelding -
Endringer i organisasjonsstruktur og ledelse for Telia Norge
Telia Norge gjør grep for å styrke sin konkurransekraft i markedet, og har på allmøte i dag presentert en ny organisasjonsstruktur og ledelse. Fra og med 1. januar vil Consumer Mobile og Consumer Home slås sammen til en enhet som skal ledes av Pål Rune Kaalen. Samtidig opprettes det to nye divisjoner kalt Digital & Analytics som skal ledes av Geir Jangås, og Consumer Sales hvor Torbjørn Aamodt går inn som konstituert leder.
- Jeg er veldig fornøyd med at Pål Rune og Geir har takket ja til å bli en del av lederteamet mitt i Telia Norge. Det er ekstra tilfredsstillende at vi har funnet to gode interne kandidater som har gjort seg positivt bemerket i organisasjonen på kort tid, og jeg ser frem til å jobbe mye tettere med de begge fremover, sier Abraham Foss, administrerende direktør i Telia Norge.
Pål Rune Kaalen kommer fra stillingen som leder for OneCall og MyCall, mens Geir Jangås kommer fra stillingen som leder for digitale kanaler i Telia Norge.
- Jeg gleder meg enormt til å lede den sammenslåtte enheten. Sammen med alle de bra folka i teamet kan jeg love at vi skal bite godt i fra oss til glede for alle eksisterende og nye kunder i landet, sier nyutnevnt leder for Consumer, Pål Rune Kaalen.
- Det har vært en utrolig spennende tid siden jeg begynte i Telia i september i fjor, og jeg gleder meg til å fortsette å utvikle innsikts- og digitaliseringssatsingen vår for å skape enda mer verdi for våre kunder og kontinuerlig forbedre kundeopplevelsene, sier Geir Jangås.
Organisasjonsendringene skal bidra til å skape større konkurransekraft gjennom å samarbeide enda tettere med de andre Telia-landene. Målet er å skape suverene kundeopplevelser og levere nye produkter og tjenester enda raskere til markedet.
Kjersti Jamne og Torbjørn Aamodt har valgt å forlate Telia Norge, men Aamodt vil fortsette som konstituert leder for den nye enheten Sales Consumer frem til en ny leder er på plass.
- Jeg har satt stor pris på å ha Kjersti som en sentral del av ledergruppa i Telia Norge de siste årene. Kjersti er en tydelig leder, og hun har vært en sterk bidragsyter til utviklingen i selskapet siden hun startet. Jeg skulle gjerne ha hatt henne med videre, samtidig som jeg forstår og respekterer hennes avgjørelse. Jeg ønsker henne alt godt på den neste etappen. Jeg er også glad for at Torbjørn har takket ja til å gå inn som konstituert leder for å sikre en god overgang, sier Foss.
- Jeg har hatt en fantastisk tid i Telia, og forlater selskapet med ydmykhet og takknemlighet over alt jeg har lært og opplevd sammen med kundene og fantastiske kollegaer. Jeg vil heie på Telia i all fremtid. Samtidig er det en tid for alt. Når selskapet nå går over i en ny fase var det naturlig å gjøre opp status, og konklusjonen ble at jeg ønsker å fortsette min reise utenfor selskapet, sier Kjersti Jamne.
Tidligere i høst tok Wenche Mittet over som ny HR-direktør i Telia Norge etter Nina Sundby.
Emner
--
Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.
Telia, The New Generation Telco