Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

​OneCall-sjef Øistein Eriksen: - Alle eventyr har en slutt

Pressemelding   •   nov 03, 2017 07:45 CET

(Oslo, 3. november 2017) Øistein Eriksen trer til side som leder av OneCall og MyCall. Eriksen grunnla OneCall i 2004 som en utfordrer i mobilmarkedet og har siden 2013 også vært leder for MyCall. Endringen trer ikke i kraft før en ny leder er på plass, og Eriksen vil være tilgjengelig for selskapet frem til 30. juni neste år.

– Øistein sin «track-record» taler for seg selv. Han har bygget opp OneCall fra bunnen av og gjort det til Norges tredje største mobiloperatør, sier leder for privatmarkedet i Telia Norge Kjersti Jamne. – Øistein har vært en unik leder i det norske mobilmarkedet og bygd suksessen til særlig OneCall på noen forbilledlig enkle kundeprinsipper og en sterk organisasjonskultur. Vi skal jobbe hardt for at suksesshistorien fortsetter, og sammen med all den kompetansen og alle de dyktige menneskene i OneCall og MyCall er jeg trygg på at vi vil lykkes, sier Jamne.

Eventyret startet på kjøkkenbordet
OneCall eventyret startet bokstavelig talt hjemme på kjøkkenbordet til Øistein Eriksen i Asker i 2004. Med noen få dedikerte personer og datteren som kundemottager fikk selskapet inn tre bestillinger om dagen, hvorav to av dem var feilsendt. Med tiden ble utfordrereventyret til en suksess med over 400.000 kunder og milliardomsetning, noen av bransjens beste folk og en klar visjon om å gjøre det enklere og billigere for norske mobilbrukere.

– Jeg vet det er en klisjé, men alle eventyr har en slutt. Planen var å ta rotta på dyre kontantkort og selge meg ut etter to år, men heldigvis gikk det ikke etter planen, sier Øistein Eriksen. – Eventyret tar heller ikke slutt med meg, og jeg er trygg på at OneCall og MyCall vil forbli og videreutvikle sine sterke posisjoner i det norske mobilmarkedet. Det har vært et privilegium å lede så mange flotte og utrolig dyktige folk, og jeg er enormt stolt av det vi har fått til sammen over årene. Jeg vil takke alle, for både samarbeidet og innsatsen de hver dag gjør for OneCall og MyCall, og ikke minst vil jeg takke alle våre fantastiske kunder som har vært med oss på reisen.

En bransjenestor trer av
Øistein Eriksen er en nestor i den norske mobilbransjen. Da telemonopolet ble oppløst på begynnelsen av 90-tallet jobbet Eriksen seks år i det nystartede selskapet NetCom. Deretter grunnla han OneCall som gjennom årene har hatt mange ulike eiere. Da OneCall ble en del av Telia Norge (tidligere NetCom) i 2015, ble på mange måter sirkelen sluttet og Eriksen var tilbake i sine gamle lokaler i Nydalen.

– Alt har selvsagt ikke bare vært en dans på roser, men etter å ha tilbrakt store deler av mitt voksne liv i bransjen er jeg trygg på at vi sammen har skapt store verdier for våre kunder, eiere og alle norske mobilbrukere. Det har vært en stor glede, og på sett og vis en ære, å få være med på den reisen jeg har vært, og jeg er trygg på at både OneCall og MyCall er i sterke posisjoner for videre vekst og utvikling, avslutter Eriksen.

– På vegne av veldig mange vil jeg rette en stor takk til Øistein for en fremragende jobb som inspirerende leder. Han og hans medarbeidere har gjennom flere år bygd to av landets sterkeste merkevarer basert på en tydelig kundefilosofi og utradisjonelle virkemidler. Nå snur vi oss rundt og setter i gang arbeidet med å finne en etterfølger som kan bygge videre på den sterke plattformen og videreføre vår strategi, avslutter Jamne.

Øistein Eriksen fortsetter å lede OneCall og MyCall frem til en ny leder er på plass og har en overgangsplan som løper frem til 30. juni 2018. I denne perioden står Eriksen til disposisjon for Telia Norge. 

--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Agree With Privacy Policy

jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });