Gå videre til innhold
Avdelingsdirektør Gunnar Wedde i Oslo kommune og direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge, Jon Christian Hillestad, er godt fornøyd med avtalen.
Avdelingsdirektør Gunnar Wedde i Oslo kommune og direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge, Jon Christian Hillestad, er godt fornøyd med avtalen.

Pressemelding -

Oslo kommune valgte Telia og Phonero

Oslo kommune har valgt Telia og Telia-eide Phonero som leverandør av fast- og mobiltjenester. Oslo kommune er med sine over 50 000 ansatte en av landets største arbeidsplasser, og blir en av Telias største kunder i bedriftsmarkedet.

– Vi er svært stolte over at Oslo kommune har vist oss denne tilliten og valgt Telia og Phonero som leverandør av kommunikasjonstjenester, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – Med nærmere 40 000 SIM-kort fordelt over 15 bydeler, fem kommunale foretak, 30 etater og underliggende konserner som Sporveien AS blir Oslo kommune en av våre største kunder. Vi gleder oss til å få dem over i vårt Telia-nett.

Avtalen omfatter omlag 31.000 mobilabonnement, 5000 M2M og 1000 mobile bredbånd, inkludert 16 000 brukere med Bedriftsnett. Avtalen er inngått for to år, med opsjon om forlengelse på inntil to nye år.

– Oslo kommune er en spennende samarbeidspartner for oss, sier Hillestad. – De er opptatt av digital transformasjon, og leverer et stort spekter av tjenester som hjemmebaserte tjenester, tekniske tjenester og digitale løsninger. De har en klar digitaliseringsagenda der det skjer mye fremover, og med vår kompetanse på digitalisering kan vi være en god sparringspartner og bidra til å løse viktige samfunnsoppdrag.

– Det er faktisk første gang Oslo kommune bytter leverandør på telefonisiden, så jeg er veldig spent, sier avdelingsdirektør Gunnar Wedde i Konsernservice i Oslo kommune. – Phonero leverte et godt tilbud og har gitt svært godt inntrykk så langt i prosessen. Vi gleder oss veldig til å utforske mulighetene den nye avtalen gir.

Sterk posisjon i offentlig sektor
Offentlig sektor står for nesten halvparten av det totale volumet i Phonero-delen av Telia bedrift. De har allerede 100 kommuner ogfylkeskommune som kunder, i tillegg til Statens innkjøpssenter med sine 107 statlige virksomheter samt Politiet og Forsvaret.

– Vi viser gang på gang at vi har en svært sterk posisjon og er en solid leverandør i offentlig sektor, sier Åsa Lunde, leder for Phonero. – Vi er glade for å kunne ønske Oslo kommune velkommen til oss og vår prisvinnende infrastruktur som er selve grunnlaget for alt som skal effektiviseres i vår digitale tidsalder.


Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største telekomselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge