Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

Tar utfordringen fra Christer Falck – Telia blir med på Koronerulling for norske artister

Pressemelding   •   apr 03, 2020 16:24 CEST

Opptil 70 000 nordmenn har fulgt Koronerulling-konsertene fra Sentralen de siste ukene. Nå får prosjektet friske midler fra Telia og dermed får flere norske artister muligheter til inntekter i en usikker tid.

– Responsen fra publikum har vært enorm, sier Christer Falck, initiativtageren til dugnadsprosjektet. Men vi kan ikke fortsette med dette veldig mye lengre uten hjelp utenfra, og at Telia nå går inn og støtter oss betyr alt for at vi kan fortsette å tilby artister en scene der de kan formidle musikken sin, sier han.

Mange spennende konserter i påsken

Så langt er mer enn 50 konserter blitt avholdt og sett av nærmere 350 000 publikummere på Facebook eller YouTube. Men de er langt fra gratis å arrangere, og musikkinitiativet har stått i fare for å måtte legge ned.

– Hittil har vi ikke tjent en krone, og hatt utgifter på flere hundre tusen kroner. I begynnelsen gjorde vi det på dugnad for å hjelpe artistene, men det nytter ikke i lengden. Derfor er det svært gledelig at Telia tar ansvar og sørger for at vi kan fortsette, sier Falck.

I påsken avholdes flere spennende konserter med kjente artister og band som Jonas Fjeld, LÖV, Emile the Duke, Minor Majority, Lemaitre og Skaar.

«The show must go online»

I Telia Norge er engasjementet ekstra stort om dagen for å hjelpe ildsjeler og etablerte virksomheter som ønsker å skape nye digitale opplevelser.

– Troen på at mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting ligger i ryggraden vår, sier Camilla Forberg, markedsdirektør i Telia Norge. – Samfunnsansvar er en integrert del av virksomheten vår, og vi tror nye kreative løsninger og digitalisering kan skape nye arbeidsplasser og ikke minst holde musikk-Norge levende i denne tiden.

Det tok seks dager fra idéen oppsto til den første Koronerulling-konserten med Jonas Alaska hadde premiere på Sentralen 18. mars. De digitale konsertene spilles inn uten publikum og artistene opptrer i et tomt konsertlokale. Publikum betaler via SMS, Vipps eller Spleis for å følge konserten hjemmefra.

- Koronerulling-konsertene er et perfekt eksempel på hvordan en krisesituasjon tvinger frem behovet for nytenkning i kulturlivet. Dette gir mersmak til å se hvordan vi kan fortsette med å skape engasjerende digitale opplevelser som kan deles via nettverk og mobil rett inn i stua til folk – også når koronapandemien er over. Det er tross alt det vi lever av, sier Forberg. 

--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks Personvernerklæring.

jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });