Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

​Telia gir Roam Like Home til samtlige bedriftskunder og bevarer eksisterende priser

Pressemelding   •   jun 09, 2017 07:00 CEST

Telia Bedrift inkluderer Roam Like Home automatisk til kundene, uten økte priser eller mindre datapakker.

Mens flere mobilselskap endrer priser i forbindelse med innføringen av Roam Like Home, har Telia valgt å inkludere det automatisk til sine privatkunder. Nå gjør mobilselskapet det samme for sine bedriftskunder.

Et EU-direktiv fra 2015 sier at mobilkunder skal få beholde nasjonale priser for samtaler, SMS, MMS og data når de er på reise i EU og EØS. Nå har tilnærmet alle mobilselskap innrettet seg etter ordningen, men praksisen varierer. Noen øker priser, andre minsker datapakkene. Telia har valgt å holde begge deler på opprinnelig nivå.

– I fjor var vi først ute med å tilby Roam Like Home, og like etter fulgte vi opp med Fri Fart, alt automatisk inkludert i våre kunders abonnement, uten noen prisjusteringer. Nå fortsetter vi i det samme sporet, og kan endelig fortelle alle våre bedriftskunder at vi fra 15. juni gir dem Roam Like Home på reise i hele EU og EØS uten å øke prisene eller senke datamengden i pakkene, sier Jon Christian Hillestad, leder for Telia Bedrift.

Roam Like Home tidoblet mobilsurfingen i 2016
Til nå har Roam Like Home vært forbeholdt mobilkunder i privatmarkedet og utvalgte abonnementer i bedriftsmarkedet, noe de har benyttet seg av. Gjennom surfing, chatting og strømming på mobiltelefonen brukte Telia-kunder med Roam Like Home hele ti ganger så mye mobildata på reise i utlandet som de gjorde året før. Det er naturlig å forvente tilsvarende økning i bedriftsmarkedet i år, mener Hillestad:

– Vi har gjennom de siste årene opplevd en stabil økning i bruken av mobildata blant kunder, men ingen kampanjer har noensinne sørget for en så radikal endring i bruksmønster som lanseringen av Roam Like Home i 2016. Jeg blir ikke overrasket om våre bedriftskunder nå øker bruken av mobildata i tilsvarende mengde denne sommeren. Kanskje bruker de også enda mer, sier han.

Økt kontroll for arbeidsgiver
Erfaringene fra 2016 viser at Roam Like Home fører til økt bruk hos de fleste, spesielt i sommermånedene. For arbeidsgiver er det flere aspekter ved å være kunde hos Telia som skaper økt trygghet og kostnadskontroll:

– I selvbetjeningsportalen Min Bedrift kan arbeidsgiver og arbeidstaker enkelt ta ut rapporter som viser forbruket og gjøre fortløpende endringer. Det er også mulig å implementere retningslinjer for abonnementsbruk ved hjelp av tjenesten Kostnadsdeling, som gir mulighet til å skille mellom jobb- og privatrelatert forbruk, sier Hillestad.


Dette er Roam Like Home:
Roam Like Home gir mobilkunder mulighet til å ringe, tekste og surfe i EU, EØS og Sveits akkurat som hjemme når de er på reise i disse landene. Kundene bruker da av sin inkluderte datapakke og får ingen ekstra utgifter ut over dette. Roam Like Home dekker også tale og SMS/MMS mellom land i EU, EØS og Sveits. Samtaler fra Norge til utlandet er ikke inkludert, men kan inkluderes ved å inkludere produktet Tale og SMS til EU.

--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar


jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });