Gå videre til innhold
Smart Barn og Smart Ung er abonnement skreddersydd for de yngste mobilbrukerne.
Smart Barn og Smart Ung er abonnement skreddersydd for de yngste mobilbrukerne.

Pressemelding -

Telia lanserer egne abonnement for barn og unge

Smart Barn og Smart Ung er egne abonnement for de yngste mobilbrukerne. Med fokus på full kostnadskontroll og mest mulig data for pengene kan både barn og foreldre føle seg trygge på regningen.

Barn og unge er ivrige mobilbrukere, og ifølge tall fra Kantar TNS sin undersøkelse Mediebarn 2016 har 90 prosent av Norges 10-11-åringer egen smarttelefon. Telias nye abonnementer Smart Barn og Smart Ung er skreddersydd for nettopp de yngre mobilbrukerne:

– Vi har frem til i dag ikke hatt abonnement spesielt for barn og unge, og det gjør vi noe med nå, sier Karl Fredrik Lund, leder for Telia Privat. – Smart Barn og Smart Ung er laget med tanke på hva foreldre og ungdom ønsker. For yngre barn er det lav månedspris og full kontroll over kostnadene som er det viktigste, mens for eldre barn og ungdom er det mest mulig data for pengene og kontroll over databruken som er i fokus.

Fri tale, SMS, MMS og Roam Like Home er inkludert i samtlige Smart Barn og Smart Ung-abonnementer.

Andre behov for de yngre

– Det er ingen fasit på når barnet bør få sin første telefon, men vi ser at mange barn får telefon når de begynner å gå hjem selv etter skolen og ikke lenger deltar på skolefritidsordning, sier Lund. – Smart Barn er for barn opptil 15 år og er det perfekte første mobilabonnementet til barna. Foreldre ønsker et abonnement hvor de kan være sikre på at forbruket er begrenset, og med hundre prosent kostnadskontroll og innlagt sperre for bruk utover avtalt datakvote kan foreldrene være helt trygge på at regningen aldri blir en overraskelse. Her betaler man aldri mer enn avtalt månedspris.

Smart Ung er laget for ungdom opptil 21 år med fokus på mer data for pengene. Barn og unge i denne aldersgruppen har i større grad med seg mobilen ut av huset og utenfor WiFi-soner, og deres behov for mobildata øker betydelig med bruk av mer datadrivende tjenester som YouTube, sosiale medier og Spotify.

– Ungdommene ønsker mer data for en rimelig penge, og trenger fortsatt mer kontroll enn de voksne med tanke på dataforbruket. Med datakontroll stopper dataforbruket ved oppbrukt kvote, og man kan kjøpe ekstra datapakker, sier Lund.

Les mer om abonnementene: www.telia.no/familie

Emner


Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge