Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

​​Telia Norges ansatte engasjerte seg for TV-aksjonen

Pressemelding   •   okt 20, 2017 18:52 CEST

Med fredagsmarkedet samlet MyCall inn over 70 000 kroner blant sine kolleger i Telia Norge.

Auksjoner, ringerunder, lykkehjul, lotteri og salg av smågodt: metodene for å samle inn penger til årets TV-aksjon har vært mangfoldige og kreative blant de ansatte i Telia Norge.

Engasjementet for å samle inn penger til årets TV-aksjon, som går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt, har vært stort blant Telia Norges ansatte. Både ved hovedkontoret i Oslo og på kundesenteret i Trondheim har ansatte bidratt til aksjonen.

– Et stort antall av våre ansatte har deltatt på en næringslivsdugnad på oppdrag fra TV-aksjonen der de har ringt rundt til næringslivet i mindre kommuner over hele landet og oppfordret til å støtte innsamlingsaksjonen, forteller Tonje Raaen Nilsen, leder for kundesenteret for Telia privat. – I løpet av de siste tre dagene har vi samlet inn over 150 000 kroner, og i tillegg ble ansatte på bedriftssentere så inspirert at de ble med på TV-aksjonens ringedugnad på Lerkendal rettet mot trøndersk næringsliv og fikk samlet inn ytterligere 34.000 kroner i går. Der var vi representert med en blanding av medarbeidere fra kundesenteret for privatkunder og bedriftssenteret vårt. Det er så gøy å se dugnadsånden og engasjementet internt rundt dette initiativet, som er en del av Telias frivillighetsbevegelse YOUNITE, der alle 21 000 ansatte i selskapet oppfordres til å bidra til å gjøre en digital forskjell for samfunnet. Det er tydelig at folk gjerne vil bidra når de får sjansen! Det har vært en glede for alle involverte å kunne bidra til et så godt formål.

Auksjonerte bort vippe-extensions og smartklokker
Hos MyCall i Oslo har det vært full fart i dag med fredagsmarked:
– TV-aksjonen er verdens største dugnad, og vi i MyCall har i flere år samarbeidet med TV-aksjonen i Oslo ved å sørge for at de har telefoner og abonnement til rekruttering av bøssebærere, forteller Mette Øyen, markedssjef i MyCall. – Men mange av våre kunder er mennesker som enten har vært rammet av krig og konflikt selv, eller har familie og venner som er det. Derfor ønsket vi å bidra litt ekstra sammen med gode kolleger i Telia Norge, og arrangerte fredagsmarked på vårt kontor i Nydalen i Oslo. Målet har vært å samle kolleger til en dag hvor nestekjærlighet og giverglede står i fokus, og med det samle inn så mye penger vi klarer til UNICEFs arbeid for barn som er rammet av krig og konflikt.

På MyCalls fredagsmarked kunne ansatte i Telia Norge snurre lykkehjulet, kjøpe is og godis, gi bud i auksjonen med flotte produkter og kjøpe lodd i vinlotteri.
– Vi har hatt auksjoner på alt fra hotellopphold, restaurantmiddager og vippe-extensions til telefoner, smartklokker og drikkeflasker, og folk har villig åpnet lommebøkene sine for en god sak. Vi endte til slutt på 70 500 kroner, og det er virkelig fantastisk, sier Mette. – Vi vil rette en stor takk til våre sponsorer som bidro med flotte gaver til auksjonen vår.

--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar


jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });