Pressemelding -
Telia og NENT har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale
NENT Group og Telia har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale. Dermed mister Telias om lag 470.000 TV-kunder muligheten til å se på NENT sine kanaler og strømmetjenester fra og med i dag. Telia er innstilt på videre samarbeid med NENT, og er klare til å diskutere videre distribusjonspartnerskap dersom NENT ønsker det.
– Vi har dessverre ikke klart å bli enige om en ny avtale innen tidsfristen for utløp av tidligere avtale, og det beklager vi veldig overfor alle våre kunder. Vi fortsetter å jobbe for å finne en løsning, og vi håper at motparten også er innstilt på det. For å gjøre TV-tittingen litt bedre i denne situasjonen gir vi alle våre kunder 25 ekstra poeng i hele mars som de kan bruke til å velge blant et stort utvalg av kanaler og strømmetjenester i valgmenyen sin, som for eksempel strømmetjenestene HBO Nordic eller Paramount+, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge.
Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter, og at Telias kunder ikke skal måtte betale for innhold som de ikke har interesse av.
– Vi vet at valgfrihet er viktig for våre kunder, og vi vil alltid jobbe for å levere Norges beste og mest fleksible TV-produkt til en fornuftig pris. Vi har bevisste kunder som ønsker å stå fritt til å kunne endre sin TV- og strømmepakke ettersom hva de vil se på. Dette har vært en suksess siden vi lanserte dette som første selskap i Norge, og kundene våre endrer og velger nye tjenester daglig, fortsetter Kaalen.
– Vi håper fortsatt å finne en rask og god løsning med NENT, slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle kunder og seere. Vår dør står åpen og vi setter oss ned når som helst for å diskutere veien videre, avslutter Kaalen.
Med de 25 ekstra TV-poengene som kundene mottar som midlertidig kompensasjon kan de selv velge inn mer innhold enn de har mistet, og de bestemmer selv hvilke kanaler og strømmetjenester de ønsker.
Følgende kanaler og Premium-pakker vil bli berørt:
TV3, V4, TV6, Viasat Nature, Explorer, History, V Sport+, V Sport, V Premium, V Film Family og V Sport Golf. I tillegg påvirkes strømmetjenestene Viaplay og Filmfavoritter.
På denne siden vil det hele tiden være oppdatert informasjon: https://www.telia.no/tv/innhold/nent-info/
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.