Pressemelding -
FINSTAS-SNAPPING SKAPTE REKORD I TELIA-NETTET
På selveste nasjonaldagen sørget nordmenns bruk av Snapchat og Instagram for at trafikken i Telia-nettet nådde nye rekorder.
- 17. mai er en dag for feiring, og når nordmenn feirer er de i tillegg til å spise is, pølse og kake glade i å dele stundene med sine venner og kjære. Feiringen foregår hovedsakelig i selskap, på skoler og i lag med andre, men også i stor grad gjennom mobilnettet vårt, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.
For Telias ferske statistikk over hvordan nordmenn brukte deres mobilnett på nasjonaldagen viser en økning i bruk av mobildata på hele 18 prosent sammenlignet med fjoråret.
- Det er vel ikke stort annet å si enn at vi blir stadig mer opptatt av å vise andre hvordan vi feirer, og spesielt når vi er ikledd finstasen. Selv om alle sosiale medier er populære på den store dagen, levnes det liten tvil om hvilke to apper vi ser dominere i form av trafikk: Snapchat og Instagram, sier Jamne.
Fortsatt populært med MMS
Tall fra Telia viser også at MMS-en lever i beste velgående: Det ble sendt 832 602 MMS-meldinger i Telia-nettet under årets feiring. I fjor endte antallet på 714 699 MMS.
– Det er interessant å se at MMS lever i beste velgående, og at denne tjenesten på en dag som 17. mai faktisk benyttes i omtrent like stor grad som både mobildata og SMS. Det er tydelig at vi gjerne vil dele bilder fra feiringen mer direkte til familie og venner ved å sende MMS i tillegg til det vi deler i sosiale medier, sier Jamne.
Antall sendte SMS-meldinger opplevde i år som i fjor en liten nedgang sammenlignet med fjoråret.
Emner
--
Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.
Telia, The New Generation Telco