Gå videre til innhold
Ny 17. mai-rekord: Telias ferske statistikk over hvordan nordmenn brukte deres mobilnett på nasjonaldagen viser en økning i bruk av mobildata på hele 18 prosent sammenlignet med fjoråret.
Ny 17. mai-rekord: Telias ferske statistikk over hvordan nordmenn brukte deres mobilnett på nasjonaldagen viser en økning i bruk av mobildata på hele 18 prosent sammenlignet med fjoråret.

Pressemelding -

FINSTAS-SNAPPING SKAPTE REKORD I TELIA-NETTET

På selveste nasjonaldagen sørget nordmenns bruk av Snapchat og Instagram for at trafikken i Telia-nettet nådde nye rekorder. 

- 17. mai er en dag for feiring, og når nordmenn feirer er de i tillegg til å spise is, pølse og kake glade i å dele stundene med sine venner og kjære. Feiringen foregår hovedsakelig i selskap, på skoler og i lag med andre, men også i stor grad gjennom mobilnettet vårt, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

For Telias ferske statistikk over hvordan nordmenn brukte deres mobilnett på nasjonaldagen viser en økning i bruk av mobildata på hele 18 prosent sammenlignet med fjoråret.

- Det er vel ikke stort annet å si enn at vi blir stadig mer opptatt av å vise andre hvordan vi feirer, og spesielt når vi er ikledd finstasen. Selv om alle sosiale medier er populære på den store dagen, levnes det liten tvil om hvilke to apper vi ser dominere i form av trafikk: Snapchat og Instagram, sier Jamne.

Fortsatt populært med MMS

Tall fra Telia viser også at MMS-en lever i beste velgående: Det ble sendt 832 602 MMS-meldinger i Telia-nettet under årets feiring. I fjor endte antallet på 714 699 MMS.

– Det er interessant å se at MMS lever i beste velgående, og at denne tjenesten på en dag som 17. mai faktisk benyttes i omtrent like stor grad som både mobildata og SMS. Det er tydelig at vi gjerne vil dele bilder fra feiringen mer direkte til familie og venner ved å sende MMS i tillegg til det vi deler i sosiale medier, sier Jamne.

Antall sendte SMS-meldinger opplevde i år som i fjor en liten nedgang sammenlignet med fjoråret.

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressekontakt Henvendelser besvares alle dager mellom kl. 08-20, unntaket er ved større hendelser +47 465 00 000

Relatert innhold

Tredoblet antall MMS på 17. mai

Tredoblet antall MMS på 17. mai

17. mai sendte kunder i Telias mobilnett nesten tre ganger så mange MMS sammenlignet med en vanlig maidag. Antallet sendte SMS og bruk av mobildata holdt seg stabil.

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge