Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

​Ny digitalsjef i Telia Norge

Pressemelding   •   mai 24, 2018 07:00 CEST

Geir Jangås begynner som digitalsjef i Telia Norge 1. september.

Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge. Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet. Han vil bli en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

– Jeg er veldig glad for at Geir har takket ja til å ta ansvaret for alle digitale kanaler i Telia Norge, sier Kjersti Jamne, direktør for privatmarkedet i Telia Norge. – Han skal lede et team som har tatt Telia til digitaltoppen i Norge, og jeg gleder meg til å jobbe tett med Geir for å ytterligere forsterke denne satsingen hos oss. Han bringer bred og verdifull kompetanse inn i Telia Norge som vil hjelpe oss til å skape enda bedre opplevelser for kundene våre fremover.

Geir Jangås kommer fra stillingen som Director of Advertising i Schibsted i Spania, hvor han har resultatansvar for annonsering, drift og salg på tvers av alle Schibsteds forretningsenheter i Spania. Han har hatt flere ulike lederjobber i Schibsted de siste årene, og tidligere har han blant annet vært COO i Schibsted Norge Salg og produktdirektør i Finn.no. Han har en Master of Marketing fra BI, er veldig teknologiinteressert og har engasjert seg tydelig i den offentlige debatten rundt teknologi, robotisering og digitalisering generelt.
– Jeg gleder meg veldig til å begynne i Telia Norge. Jeg opplever at selskapet og de ulike merkevarene har en tydelig teknologi- og digitaliseringssatsing basert på kundenes forventninger, og ser frem til å jobbe sammen med menneskene bak merkevarene og deres kunder for å videreutvikle satsingen i et stadig mer endret konkurransebilde, sier Geir Jangås.

Telia ble i Bearing Points sin anerkjente årlige rapport for 2018 rangert som nummer 2 i Norge innenfor kategorien «Digital Leader», nummer 1 på E-CRM, nummer 2 på «Digital Product Experience» og innenfor netthandelskategorien (Ecommerce) ble selskapet kun slått av Vinmonopolet og Elkjøp.

– Vi er stolte av det vi har fått til hittil, men vi har mer å gå på. Geir har en variert og spennende bakgrunn, men han er også en utrolig trivelig fyr med sterk drive for å levere resultater sammen med folk rundt seg, sier Jamne. – Vi gleder oss til å få ham til Nydalen til 1. september.

--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar


jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });