Gå videre til innhold
Ansetter nye merkevaresjefer: CMO Kjersti Jamne (bildet) har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer i Telia Norges divisjon for privatmarkedet.
Ansetter nye merkevaresjefer: CMO Kjersti Jamne (bildet) har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer i Telia Norges divisjon for privatmarkedet.

Pressemelding -

Nye merkevaresjefer på plass i Telia Norge

(Oslo 8. februar 2018) Telia Norge har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer. Pål Rune Kaalen skal lede merkevarene OneCall og MyCall og Håkon Lofthus skal lede Chess og Telia for privatmarkedet. Begge blir en del av divisjonsledergruppen i Consumer, rapporterende til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

- Jeg er veldig glad for at både Pål Rune og Håkon har takket ja til disse sentrale lederrollene i Telia Norge. Pål Rune har bred erfaring fra både telekom- og medieindustrien, og har en sterk kommersiell og analytisk kundeorientering når det gjelder å bygge merkevarer og levere resultater. Håkon kjenner jeg allerede godt siden han kommer fra jobben som leder for Digital i Telia, hvor han har bygget et svært sterkt team som har tatt Telia helt til digitaltoppen i Norge. Han har levert gode resultater og gjort rask karriere i Telia, og jeg gleder meg til å se han bygge videre på sin ledererfaring for å utvikle Telia og Chess videre, sier Kjersti Jamne, direktør for privatmarkedet i Telia Norge.

Pål Rune Kaalen kommer fra Schibsted hvor han har hatt mange ulike kommersielle lederstillinger innenfor digital markedsføring, salg og forretningsutvikling. Før det jobbet han i Telenor, både nasjonalt og internasjonalt, hvor han blant annet har erfaring fra privatmarkedet og produkt- og tjenesteutvikling. Kaalen har en MBA fra Melbourne Business School og en M.Sc. fra Copenhagen Business School.

- Jeg gleder meg veldig til å begynne i Telia Norge hvor jeg vil få jobbe med to av landets sterkeste merkevarer innenfor sine segment. Jeg har fulgt med på selskapet fra utsiden de senere år og har stor respekt for hva teamene har oppnådd av resultater. Det finnes vel knapt et mer spennende og offensivt selskap å jobbe i innenfor merkevareledelse i Norge, og jeg ser frem til å utvikle nye produkter og tjenester til beste for eksisterende og nye kunder, sier Pål Rune Kaalen.

Håkon Lofthus har omfattende kunnskaper om kundeinteraksjoner på digitalområdet og har hatt ulike lederstillinger helt siden han var ferdigutdannet på Handelshøyskolen BI. Før han kom til Telia Norge i 2012 hadde Lofthus internasjonalt lederansvar i både First Hotels og Euroflorist Group innenfor digital forretningsutvikling og e-commerce. I Telia Norge startet han først som online salgssjef før han etter hvert fikk ansvaret for alle Telia sine digitale salgsflater og selvbetjeningsløsninger. Den senere tid har Lofthus ledet Telia Norge sitt digitale team med ansvar for både privat- og bedriftsmarkedet.

- Etter mange år som leder innenfor digitalområdet ser jeg frem til å jobbe enda tettere med å utvikle Telia merkevaren til beste for våre kunder sammen med et team jeg kjenner veldig godt. Jeg er glad for den tilliten Kjersti har gitt meg, og gleder meg til å ta fatt på oppgaven med å posisjonere oss i det norske privatmarkedet. Med Norges beste 4G-nett, en sterk digital posisjon og mange dyktige kollegaer skal vi jobbe knallhardt for å utfordre i markedet til våre kunders beste, sier Håkon Lofthus.

- Sammen med resten av teamet mitt er jeg sikker på at både Pål Rune og Håkon vil bidra til å styrke posisjonene til våre merkevarer i det norske privatmarkedet i mange år fremover. Og hvis noen skulle lure, består nå teamet mitt av fem kvinner og tre menn, sier Jamne med glimt i øyet.

Som tidligere annonsert vil Øistein Eriksen gå av som leder i Onecall og MyCall, og dagens leder for Chess og Telia i privatmarkedet, Ove Mathias Lind har, bestemt seg for å søke nye utfordringer utenfor Telia.

- Jeg vil takke både Øistein og Ove Mathias for deres innsats gjennom mange år i telekombransjen og Telia. De har hver på sin måte bidratt til å levere gode resultater innenfor mange ulike og krevende ansvarsområder. Øistein gjennom fantastisk ledelse av OneCall og senere MyCall, og Ove Mathias gjennom sterk ledelse av Customer Channels og den siste tiden to av våre merkevarer. De har begge vært delaktig i viktige strategiske beslutninger og endringer for Telia Norge, og jeg ønsker de lykke til med nye utfordringer fremover, avslutter Kjersti Jamne.

Håkon begynner i jobben allerede 1. mars, mens Pål Rune starter i jobben i begynnelsen av mai.

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon

Pressetelefon

Pressekontakt Pressetelefon til bruk for journalister +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge