Gå videre til innhold
Brudd i forhandlingene mellom Get og TV2 om ny distribusjonsavtale

Pressemelding -

Brudd i forhandlingene mellom Get og TV2 om ny distribusjonsavtale

Egmont-eide TV2 og Get har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale. Dermed mister Gets kunder muligheten til å se på TV2 sine kanaler fra og med i dag. Get er positive til å gjenoppta forhandlingene så raskt som mulig for å finne en løsning.

– Vi beklager veldig overfor alle våre kunder. Dette er ikke en løsning vi har ønsket. Vi har jobbet hardt for å komme til enighet, men vi har dessverre ikke klart det. For å gjøre TV-tittingen litt bedre i denne situasjonen gir vi alle våre kunder 45 ekstra TV-poeng som de kan bruke til å velge blant et stort utvalg av kanaler og strømmetjenester i valgmenyen sin, som for eksempel strømmetjenestene HBO Nordic, Viaplay eller Nordisk Film+, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge som Get er en del av.

Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter, og at Gets kunder ikke skal måtte betale mye mer enn de betaler i dag for et dårligere tilbud. Kundene ser stadig mindre på TV2s kanaler, og Get kan ikke be sine kunder betale for innhold de ikke vil ha samtidig som TV2 ønsker å begrense kundenes muligheter til å se innhold utenfor hjemmet.

– Vi vet at valgfrihet er viktig for våre kunder, og vi vil alltid jobbe for at vi fortsatt levere Norges beste og mest fleksible TV-produkt til en fornuftig pris. Vi har bevisste kunder som ønsker å stå fritt til å kunne endre sin TV- og strømmepakke ettersom hva de vil se på. Dette har vært en suksess siden vi lanserte dette som første selskap i Norge, og kundene våre endrer og velger nye tjenester daglig, fortsetter Kaalen.

– Vi ønsker fortsatt å finne en god løsning med TV2, slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle parter. Vår dør står åpen og vi setter oss ned når som helst for å forhandle videre, avslutter Kaalen.

Med de 45 ekstra TV-poengene som kundene mottar som midlertidig kompensasjon kan de selv velge inn mer innhold enn de har mistet, og de bestemmer selv hvilke kanaler og strømmetjenester de ønsker. 

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge