Gå videre til innhold
En sterkere og større utfordrer blir til: Get skifter navn til Telia

Pressemelding -

En sterkere og større utfordrer blir til: Get skifter navn til Telia

I dag, 15. september, skapes det historie i norsk telekombransje. Get blir til Telia. Nå samles TV, internett og mobil på ett og samme sted, under én sterk felles merkevare. Gjennom å bli ett selskap vil Telia utfordre markedet, forenkle hverdagen til nye og eksisterende kunder, styrke kundeservicen og levere mange nye spennende fordeler til kundene.

– Dette er en milepæl i vår historie, og starten på en utrolig spennende reise – både for kundene våre og oss som selskap. Ved å samle alle våre innovative produkter og tjenester på ett sted vil vi levere økt konkurransekraft og skape enda bedre kundeopplevelser på tvers av teknologi og plattformer, sier administrerende direktør i Telia Norge, Stein-Erik Vellan.

Når Get nå blir Telia vil kundene enkelt og sømløst få tilgang på alt fra 5G, ubegrensede mobildata-abonnement, TV- og strømmetjenester til landets raskeste bredbåndsnett, smarte hjem-produkter og trådløst bredbånd. Samlet har det nye selskapet et verdensledende 4G-/5G-nett og et ledende nasjonalt fastnett med over 21 000 kilometer høyhastighets bredbåndsinfrastruktur.

– Produktene og tjenestene våre innen TV, internett og mobil spiller mer og mer på lag. Et godt eksempel er trådløst bredbånd-produktet vårt, hvor dekningen leveres gjennom Telias ledende 4G-nett, mens Wi-Fi-opplevelsen leveres av Get. Et annet eksempel er TV, som vi ser overalt, uavhengig av hvilken skjerm vi ser det på. Det er derfor naturlig å samles som ett selskap under en felles merkevare, sier Vellan.

Det var i 2018 at Telia kjøpte Get TDC, som gjennom sin historie har vært en pioner innenfor utviklingen av TV- og bredbåndstilbudet i Norge. Siden 2018 har arbeidet med å integrere Get TDC i Telia hatt høyeste prioritet, og med navnebyttet er en ny strategisk og viktig milepæl nådd.

Styrket kundeservice og spennende kundefordeler

Som kunde skal det virkelig lønne seg å være en del av Telia-familien. Utover å få en enklere hverdag gjennom å ha alt samlet på ett sted er Telias mål å skape produkter, tjenester og tilbud til kundene, som dekker alle behov og som ikke finnes hos andre aktører. Videre får kundene et felles telefonnummer til kundeservice, noe som vil gi rask og effektiv behandling av alle typer henvendelser. Telia jobber også med å styrke kundeservicen for å skape en enda bedre og mer personlig serviceopplevelse. Telias 53 butikker landet over er samtidig klare til å hjelpe kundene innen TV, internett og mobil, og vil nå tilby hele selskapets produkt- og tjenestespekter. I tillegg til alt dette står spennende kundefordeler helt sentralt.

– Vi tilbyr allerede flere fordeler for kunder som har TV, internett og mobil samlet hos oss, deriblant mer data på mobilen, flere TV-poeng og surfegaranti, hvor du alltid er på nett. Når Get nå blir til Telia vil det fremover komme enda flere fordeler som kundene vil nyte godt av. Vi kaller det Telia Samlet, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Vi ønsker samtidig å gi våre eksisterende Get-kunder et hyggelig velkomsttilbud og tilbyr de som i dag ikke er mobilkunder hos Telia halv pris på flesteparten av våre mobilabonnement i tre måneder fremover.

Velkomsttilbudet til Gets TV- og/eller bredbåndskunder gjelder frem til 15. oktober, og inkluderer blant annet svært populære Telia X, som har ubegrenset data med ubegrenset fart opptil 100 GB, og 5G inkludert. Har du flere i familien gjelder velkomsttilbudet for alle disse også.

Norges største utfordrer

Navnebyttet vil føre til at Telia styrker sin posisjon som Norges største utfordrer, der ambisjonen er å hele tiden utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Samtidig fortsetter investeringene i 5G-utrullingen, moderniseringen av 4G-nettet, samt den storstilte oppgraderingen av fastnettet, med full styrke. Store milliardbeløp skal investeres i årene fremover.

– Vi skal være først i Norge med et landsdekkende 5G-nett innen utgangen av 2023, modernisere hele 4G-nettet og levere en uovertruffen bredbåndsopplevelse i hjemmet, sier Vellan. – Dette, sammen med et fantastisk produkt- og tjenestespekter, gjør at vi gleder oss veldig til en ny og spennende hverdag med kundene våre.

Kunder av Telia og Get vil få løpende informasjon om navnebyttet og hva det betyr for den enkelte kunde, og vil ikke trenge å foreta seg noe.

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Daniel Barhom

Daniel Barhom

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge