Gå videre til innhold
Fri fart i Telia-nettet

Pressemelding -

Fri fart i Telia-nettet

(Oslo, 28. november 2016) Fra og med 1. januar 2017 vil alle kunder i Telia-nettet få tilgang til fri fart. Kunder av Telia, OneCall, Chess og MyCall har surfet med fri fart siden 1. september i en kampanje som varer ut året. I 2017 blir fri fart permanent for disse kundene. Nå kunngjør Telia at også selskaper som leier mobilnett av Telia vil få tilgang til fri fart.

- Nå lar vi Telia-farten komme alle til gode. I 2017 vil vi skape fantastiske kundeopplevelser for alle som er tilkoblet vårt mobilnett, sier Svein Henning Kirkeng, Chief Marketing Officer i Telia Norge.

Som første mobiloperatør i Norge velger Telia å gi tilgang til fri fart på surfing for alle kunder som er tilkoblet deres mobilnett. Dette innebærer ubegrenset tilgang til opp- og nedlastingshastigheter for både privat- og bedriftskunder til enhver tid, hvor som helst i landet.

- Telia skal være en digital tilrettelegger i samfunnet, og vi tror ikke lenger det er riktig å differensiere på hastighet. Vi synes samtidig det er problematisk å fortelle at noen kunder kan få en bestemt hastighet mens andre får en annen når det egentlig er en rekke ulike faktorer som avgjør hvilken hastighet kunden til enhver tid får, fortsetter Kirkeng.

Fri fart gir bedre kundeopplevelser

Telia har investert flere milliarder de siste årene for å bygge ut landets mest moderne og fremtidsrettete 4G-mobilnett, og selskapet har vunnet alle uavhengige mobilnett-tester i 2016 og ble nylig kåret til årets mobiloperatør av bransjen for andre året på rad. Dette ønsker Telia å dele med alle som er tilkoblet 4G-nettet slik at flest mulig norske mobilbrukere får best mulig kundeopplevelser.

- Tilbakemeldingene fra våre kunder som har hatt fri fart en stund er positive. Vi ønsker å utnytte mobilteknologien i Telia-nettet maksimalt, og uten hastighetsbegrensninger vil alle få den raskeste hastigheten som er mulig å oppnå på det stedet man befinner seg. Det er vi sikre på vil gi enda bedre digitale kundeopplevelser i fremtiden, fortsetter Kirkeng.

Med fri fart vil alle i Telia-nettet ha mulighet til å oppleve hastigheter på opp mot 100 Mbit/s. Det vil skape rom for raskere nedlastning, bedre kvalitet og oppløsning og generelt sett gode kundeopplevelser enten man strømmer video, lytter til musikk eller surfer på nettet.

Ikke bare fri fart til egne kunder

Alle selskaper som leier mobilnett av Telia vil få tilgang til fri fart fra 2017.

Om Telias nett

Telia har 98 prosent befolkningsdekning på 3G/4G i Norge, og Telias nett har det siste året vunnet det som er av tester, både kontinuerlige brukertester via ulike apper på telefonen som Ookla og Open Signal, og grundige uavhengige deknings- og hastighetstester utført av media og fagpersoner. Mediehuset TEK kåret i mai Telias nett til Norges beste.

Emner


Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressekontakt Henvendelser besvares alle dager mellom kl. 08-20, unntaket er ved større hendelser +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge