Gå videre til innhold
Håper nytt forslag løser TV-striden

Pressemelding -

Håper nytt forslag løser TV-striden

Telia/Get har i dag lagt frem et tilbud for TV2 som gjør at TV-seerne kan få tilbake TV2s kanaler allerede i dag.

For å unngå at TV2s seere og Gets kunder fortsatt må være uten TV2 på grunn av de vanskelige forhandlingene, har Telia i dag sendt et tilbud til TV2 om en midlertidig løsning som skal vare helt til partene er enige om en ny avtale, enten det blir enighet om kort tid, eller om forhandlingene strekker seg over lang tid.

– Forslaget vårt er enkelt. TV-seerne får tilbake kanalene. TV2 og vi viderefører dagens avtale med eksakt samme vilkår helt frem til ny avtale er på plass, enten forhandlingene tar to uker, to måneder eller to år, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Vi ønsker å komme frem til en ny og fremtidsrettet avtale så raskt som overhodet mulig og håper TV2 ønsker det samme.

Løsningen innebærer at dagens vilkår i avtalen mellom TV2 og Telia/Get videreføres slik at TV2 ikke har svarte skjermer for Gets kunder som i stor grad er borettslag og sameier rundt i Norge.

– Vi håper at TV2 snarest mulig kan godta denne løsningen, slik at ikke våre kunder og TV-seerne rammes mer av denne konflikten. Tilbudet bygger på hva TV2 selv tidligere har tilbudt, og burde derfor være enkelt å akseptere, fortsetter Kaalen.

TV2 har tidligere foreslått det kanalen kalte en «våpenhvile» på seks måneder. Men TV2 opprettholdt kravet om at kundene må betale mye mer for å fortsette å se TV2s kanaler. Uten enighet, ville seerne igjen blitt offer for konflikten når de 6 månedene var over. Forslaget som Telia/Get nå kommer med, er uten en slik tidsbegrensning slik at seerne slipper å miste kanalene som følge av uenigheter mellom oss.

Konflikten mellom TV2 og Telia/Get oppstod etter at TV-kanalen krevde et tresifret millionbeløp i prisøkning for at Get kunne sende TV2s kanaler. Dette godtok ikke Telia/Get.

– Det er helt urimelig at vi og våre kunder rundt om i Norge skal betale mye mer enn før for det samme innholdet, innhold som kundene ser stadig mindre på. Våre kunder ønsker valgfrihet og vi har allerede gitt TV2 en kraftig prisøkning i 2020 uten at vi har økt prisen på kundenes grunnpakke de siste tre årene utover inflasjonsjusteringer. Dette er en kamp vi tar for kundenes beste, avslutter Kaalen.

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge