Gå videre til innhold
Kundene har talt: Telias merkevarer tapetserer pallen i kundetilfredshetsundersøkelse

Pressemelding -

Kundene har talt: Telias merkevarer tapetserer pallen i kundetilfredshetsundersøkelse

Ferske tall fra Epsi viser at OneCall fortsatt er en favoritt hos privatkundene, mens i bedriftsmarkedet kaprer Phonero og Telia topplasseringene. Kundene setter konkurransedyktige priser og god kundeservice høyt.

EPSI Rating la i dag frem resultatene fra en ny måling av kundeopplevelsen med mobilselskapene i Norge. Mobilstudien 2021 baserer seg på dybdeintervjuer med drøyt 2400 personer og bedrifter rundt om i Norge, og er den 19. studien i rekken. I privatmarkedet er det OneCall som scorer høyest på målingen med 76,5 prosent, og beholder dermed topplasseringen:
– Kundene anser oss som enkle å forholde seg til, og de opplever at de får mye mobiltelefoni for pengene. Det er ingenting som gleder oss mer, sier Lars Setsaa, leder for OneCall. – Det som er viktig for våre kunder er viktig for oss, og vi jobber hver dag for å gi kundene våre en god opplevelse. Vi blir stolte over at de anerkjenner dette, og vi blir inspirert i vårt videre arbeid med å gi våre kunder de beste løsningene og den beste servicen, med det lille glimtet i øyet vi vet kundene setter pris på.

Topp kundeservice hos Phonero og Telia Bedrift

Phonero går helt til topps i bedriftsmarkedet, og gjør sitt beste resultat siden 2010 med en KTI (kundetilfredshetsindeks) på 72,9. Ifølge kundene leverer Phonero topp kundeservice, er enkle å ha med å gjøre, og er konkurransedyktige på pris. Telia Bedrift følger hakk i hæl, og begge har god fremgang siden sist måling:

– Dette er fantastiske resultater, og et godt bevis på at det vi har jobbet jevnt og trutt med i lang tid bærer frukter, og at kundene setter pris på den jobben vi gjør, sier Jon Christian Hillestad, leder for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – Phonero og Telia er dessuten med på å trekke snittet opp i bedriftsmarkedet, og det er vi stolte av. Vi skal fortsette å utfordre markedet fremover.

Rapporten viser også at kundene er opptatt av tilgang til 5G. – Vår allerede gode 5G-dekning er helt sikkert noe kundene har lagt merke til. Som Norges største utfordrer skal vi ha et landsdekkende 5G-nett i løpet av 2023. Det harmonerer godt med kundenes ønsker og behov, sier Hillestad.

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

  • Jon Christian Hillestad, direktør Telia Bedrift
    Jon Christian Hillestad, direktør Telia Bedrift
    Lisens:
    Bruk i media
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    2250 x 1500, 1.71 MB
    Last ned
  • Lars Setsaa.jpg
    Lars Setsaa.jpg
    Lisens:
    Bruk i media
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    747 x 997, 130 KB
    Last ned