Gå videre til innhold
Kundene har talt: Telias merkevarer tapetserer pallen i kundetilfredshetsundersøkelse

Pressemelding -

Kundene har talt: Telias merkevarer tapetserer pallen i kundetilfredshetsundersøkelse

Ferske tall fra Epsi viser at OneCall fortsatt er en favoritt hos privatkundene, mens i bedriftsmarkedet kaprer Phonero og Telia topplasseringene. Kundene setter konkurransedyktige priser og god kundeservice høyt.

EPSI Rating la i dag frem resultatene fra en ny måling av kundeopplevelsen med mobilselskapene i Norge. Mobilstudien 2021 baserer seg på dybdeintervjuer med drøyt 2400 personer og bedrifter rundt om i Norge, og er den 19. studien i rekken. I privatmarkedet er det OneCall som scorer høyest på målingen med 76,5 prosent, og beholder dermed topplasseringen:
– Kundene anser oss som enkle å forholde seg til, og de opplever at de får mye mobiltelefoni for pengene. Det er ingenting som gleder oss mer, sier Lars Setsaa, leder for OneCall. – Det som er viktig for våre kunder er viktig for oss, og vi jobber hver dag for å gi kundene våre en god opplevelse. Vi blir stolte over at de anerkjenner dette, og vi blir inspirert i vårt videre arbeid med å gi våre kunder de beste løsningene og den beste servicen, med det lille glimtet i øyet vi vet kundene setter pris på.

Topp kundeservice hos Phonero og Telia Bedrift

Phonero går helt til topps i bedriftsmarkedet, og gjør sitt beste resultat siden 2010 med en KTI (kundetilfredshetsindeks) på 72,9. Ifølge kundene leverer Phonero topp kundeservice, er enkle å ha med å gjøre, og er konkurransedyktige på pris. Telia Bedrift følger hakk i hæl, og begge har god fremgang siden sist måling:

– Dette er fantastiske resultater, og et godt bevis på at det vi har jobbet jevnt og trutt med i lang tid bærer frukter, og at kundene setter pris på den jobben vi gjør, sier Jon Christian Hillestad, leder for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – Phonero og Telia er dessuten med på å trekke snittet opp i bedriftsmarkedet, og det er vi stolte av. Vi skal fortsette å utfordre markedet fremover.

Rapporten viser også at kundene er opptatt av tilgang til 5G. – Vår allerede gode 5G-dekning er helt sikkert noe kundene har lagt merke til. Som Norges største utfordrer skal vi ha et landsdekkende 5G-nett i løpet av 2023. Det harmonerer godt med kundenes ønsker og behov, sier Hillestad.

Emner

Tags


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Pressekontakt

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Pressekontakt Informasjonssjef +47 975 19 420

Relatert materiale

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge