Pressemelding -
Kundevekst og forbedret resultat for Telia Norge
Telia Company presenterer i dag resultater for tredje kvartal 2021, inkludert tall for Telia Norge.
Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra adm.dir. Stein-Erik Vellan:
1,5 millioner nordmenn har nå tilgang til 5G fra Telia
- Utbyggingen av 5G-nettet og moderniseringen av 4G-nettet går etter planen. Allerede nå har over 1,5 millioner nordmenn tilgang til 5G fra Telia, og som Norges største utfordrer skal vi være først med et nasjonalt 5G-nett i 2023, sier Vellan.
Telia ligger godt i rute til å nå målet om at halvparten av Norge skal ha tilgang til 5G i løpet av inneværende år, og vil i desember presentere sine offensive utbyggingsplaner for første halvår 2022. I oktober åpnet selskapet 5G-nettet i Stavanger, Sandnes og Sola, og før jul vil 5G være på plass i over 50 nye byer og kommuner i Innlandet og Viken.
- Det har vært mange høydepunkter dette kvartalet. Vi har sikret oss viktige 5G frekvensressurser, fått på plass en god og langsiktig avtale med TV 2, OneCall har igjen stukket av med prisen for mest fornøyde kunder i privatmarkedet, mens Phonero og Telia kaprer de to øverste plassene i bedriftsmarkedet i følge EPSI. Ikke minst har vi utvidet vårt mest populære mobilabonnement Telia X slik at enda flere kan få glede av det.
Flyttet inn i nye lokaler på Økern Portal
- Etter at det ble lettelser i koronarestriksjonene har vi endelig fått muligheten til å komme tilbake på kontoret. For kolleger i Oslo betyr det at vi har flyttet inn i nye lokaler i Økern Portal, og snart vil kolleger i Trondheim flytte inn på Grilstad Marina. Jeg er stolt over innsatsen til alle våre ansatte gjennom en lang pandemi, og jeg merker viktigheten av at vi igjen kan samles når jeg hører det summer av liv på våre kontorer.
Kundevekst gir solid økonomisk resultat
De økonomiske resultatene for tredje kvartal viser kundevekst på både mobil, bredbånd og TV.
- Totalt sett leverer vi et solid økonomisk resultat. Vi har fått flere kunder som igjen gir økte inntekter, og vi er godt fornøyd med positiv inntektsvekst i både privat- og bedriftsmarkedet. Vi ser også en god bedring på ARPU-siden, selv om vi selvsagt merker bortfallet av roaminginntekter. Vi skal fortsette å utfordre markedet i tiden fremover, og vi gleder oss til å lansere nye og spennende produkter og tjenester til våre kunder på tvers av TV, internett og mobil, avslutter Vellan.
Finansielle nøkkeltall Telia Norge tredje kvartal 2021:
Telia Norge, MNOK | Q320 | Q420 | Q121 | Q221 | Q321 |
Mobile Service revenues | 2 006 | 1 964 | 1 841 | 1 872 | 2 010 |
Fixed Service revenues | 901 | 897 | 908 | 902 | 906 |
Total net sales | 3 457 | 3 514 | 3 355 | 3 325 | 3 523 |
EBITDA, adjusted | 1 688 | 1 594 | 1 564 | 1 521 | 1 690 |
Margin, % | 48,8% | 45,4% | 46,6% | 45,8% | 48,0% |
Subscriptions ('000) | |||||
Mobile | 2 265 | 2 247 | 2 262 | 2 277 | 2 292 |
Fixed telephony | 44 | 40 | 37 | 35 | 34 |
Broadband | 461 | 469 | 480 | 483 | 490 |
TV | 471 | 469 | 468 | 477 | 477 |
ARPU | |||||
Mobile post-paid | 277 | 273 | 267 | 269 | 285 |
Mobile pre-paid | 151 | 150 | 136 | 143 | 151 |
Mobile blended | 259 | 256 | 250 | 252 | 268 |
Broadband | 231 | 233 | 244 | 243 | 244 |
TV | 293 | 288 | 287 | 282 | 278 |
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.