Gå videre til innhold
Mobiltrender: Mindre tidsklemme med mobilteknologi

Pressemelding -

Mobiltrender: Mindre tidsklemme med mobilteknologi

(Oslo, 25. september 2015) Åtte av ti nordmenn synes det er blitt enklere å holde kontakten med familien gjennom dagen ved hjelp av smarttelefonen, og vi bruker mobilteknologi for å løsne grepet fra tidsklemma. Det viser en fersk befolkningsundersøkelse fra NetCom.

Resultatene fra undersøkelsen, gjennomført av Norstat blant over 1000 respondenter i september, viser at åtte av ti nordmenn synes mobiltelefonen eller nettbrettet gjør det enklere å holde kontakten med andre familiemedlemmer i løpet av dagen.

Mobiltelefonen gjør livet bedre og enklere for familien

– Det er tydelig at norske familier i stor grad benytter moderne teknologi for å kommunisere med hverandre og holde hverandre oppdatert på hvor de er og hva de gjør, sier direktør Hanne Løvstad i NetCom. – I aldersgruppen 30-39 år svarer hele ni av ti at de er enige i dette, og det henger nok sammen med at mange i denne gruppen har barn i huset med egen telefon. Dermed kan familien holde kontakten når de er fra hverandre på jobb, skole og fritidsaktiviteter.

Muligheter i moderne teknologi

Resultatene fra undersøkelsen viser dessuten at vi bruker smarttelefon og mobilteknologi for å få bedre oversikt over hva som skal skje i løpet av uken. Seks av ti sier det er lettere å holde orden på praktiske gjøremål og logistikk gjennom hele uken, altså at tidsklemmas grep blir mindre hardt.

– Svært mange nordmenn har smarttelefoner, og det er 3G- og 4G-dekning de aller fleste steder. Dermed kan vi benytte oss av alle mulighetene smarttelefonen gir, og bruke den for å få bedre tid og oversikt i hverdagen, i tillegg til å holde kontakt med de som betyr mest. Vårt nett er også blitt kåret til det raskeste i Norge av brukerne for tredje kvartal på rad, sier Hanne Løvstad.

Se rapport om hastigheten i nettet her: http://opensignal.com/reports/2015/09/state-of-lte-q3-2015/

Emner

Tags


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Pressekontakt

Pressetelefon

Pressetelefon

Pressekontakt +47 465 00 000
Daniel Barhom

Daniel Barhom

Pressekontakt Informasjonssjef +47 476 23 517
Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Pressekontakt Informasjonssjef +47 975 19 420

Relatert materiale