Pressemelding -
Ny leder for privatmarkedet i Telia Norge
Kjersti Jamne har takket ja til å bli ny Chief Marketing Officer (CMO) i Telia Norge. Hun får med det ansvaret for alle Telia Norges merkevarer i privatmarkedet og vil inngå i ledergruppen til Telia Norge.
- Jeg er veldig glad for at Kjersti Jamne har takket ja til å lede våre fire merkevarer i privatmarkedet, og ser frem til å få henne om bord i lederteamet mitt. Kjersti har oppnådd gode resultater innenfor flere ulike fagområder og har over 12 års ledererfaring fra telekomindustrien. Jeg er overbevist om at hennes brede og mangfoldige innsikt i kombinasjon med gjennomføringskraft vil videreutvikle oss i neste fase av vårt endringsarbeid for å styrke oss ytterligere i privatmarkedet, sier Abraham Foss, administrerende direktør i Telia Norge.
Kjersti Jamne (44) kommer fra stillingen som direktør for analyse og CLM i mobildivisjonen til Telenor Norge. De siste tolv årene har hun hatt ulike lederstillinger i Telenor, blant annet innenfor salg, sourcing, produkt- og forretningsutvikling samt leder- og organisasjonsutvikling. Før hun jobbet i Telenor var Jamne åtte år i PA Consulting. Hun er utdannet sivilingeniør innenfor industriell økonomi fra NTNU i Trondheim.
- Jeg er veldig spent på å begynne i Telia Norge, og gleder meg til å jobbe med flere av landets sterkeste merkevarer. Jeg har stor respekt for hva de ulike teamene bak merkevarene har bygd opp, og hva de oppnådd av resultater. Telia har styrket sin nettverksposisjon på en imponerende måte de senere årene, og med det lagt grunnlaget for enda bedre kundeopplevelser. Jeg har også et inntrykk av at Telia Norge har kommet godt i gang på endringsreisen fra å være en ren mobiloperatør til å bli et moderne teknologiselskap, og jeg ser frem til å jobbe mot dette målet og utvikle enda bedre produkter- og tjenester for både eksisterende og nye kunder, sier Kjersti Jamne.
Kjersti Jamne vil begynne i stillingen i løpet av våren.
Emner
--
Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.
Telia, The New Generation Telco