Pressemelding -
OneCall igjen til topps på Norsk Kundebarometer
Telia-eide OneCall vinner i år som i fjor bransjekategorien «mobilabonnement» i Norsk Kundebarometer, og havner på en svært sterk femteplass totalt sett. Telia mobil klatrer til pallplass på bransjelisten.
– Hos OneCall skal du kunne bruke mobilen som du vil, uten å betale mer enn du må. Det har vært vår filosofi i over 20 år, og det at vi nå har vunnet denne prisen syv av de siste åtte årene viser at vi lykkes. Vi er utrolig glade i kundene våre, og blir selvsagt henrykt når følelsen er gjensidig! Vi jobber alltid for å gjøre ting billigst mulig, men må innrømme at det ble en ekstra salami på brødskiva i dag, sier Jonatan Asplin, leder for OneCall og Mycall. – I tillegg vil vi nok en gang si tusen takk for tilliten. Vi har jo verdens beste kunder, så derfor varmer det utrolig godt å få disse tilbakemeldingene fra dem!
Norsk Kundebarometer har et femstjerners ratingsystem på kundetilfredshet der full pott betyr «begeistrede kunder» og krever en kundetilfredshetsscore på 80 poeng eller høyere. Det er i år 14 bedrifter som har fått denne tittelen, inkludert OneCall, som skårer henholdsvis 83,2 poeng i tilfredshet og 89,1 poeng i lojalitet. Det er et imponerende stykke foran konkurrentene.
– Vi tror at kundene setter pris på enkle og billige løsninger, kombinert med knallbra dekning gjennom Telias 5G-nett. Også skal vi gjøre ting på kundens premisser. En så høy lojalitetsscore tyder på at valgfrihet og null binding faktisk gjør at kundene velger oss igjen og igjen, og det gjør oss utrolig stolte, sier Asplin. – Vi feirer i dag, men har ingen planer om å hvile på laurbærene. Vi ser at Vinmonopolet troner på toppen, så her er det bare å sikte enda høyere så vi tar gull for kundene våre neste år. Skål!
Telia på sterk tredjeplass
Telia mobil gjør det også bra på målingen og tar en svært sterk tredjeplass på bransjelisten med høy score på både tilfredshet og lojalitet.
– Det er vi veldig stolte av, sier leder for privatmarkedet i Telia Norge, Pål Rune Kaalen. – Vi har ferdigstilt et enormt moderniseringsarbeid og sørget for 5G til så å si hele Norges befolkning, og vi tror dette også er med på å gi kundene det de ønsker av sin mobilleverandør, i tillegg til god service når man trenger hjelp, selvfølgelig.
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som oppnår mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.