Gå videre til innhold
Phonero og Statens innkjøpssenter i Difi har i dag signert avtale om mobiltelefoni.  Fra venstre Jon Christian Hillestad, direktør bedriftsmarkedet Telia Norge, og direktør Steffen Sutorius i Difi. Foto: Marcus Evensen, Difi
Phonero og Statens innkjøpssenter i Difi har i dag signert avtale om mobiltelefoni. Fra venstre Jon Christian Hillestad, direktør bedriftsmarkedet Telia Norge, og direktør Steffen Sutorius i Difi. Foto: Marcus Evensen, Difi

Pressemelding -

Statens innkjøpssenter valgte Phonero

Statens innkjøpssenter i Difi har valgt Phonero som leverandør av mobiltjenester. Med en av de største offentlige avtalene gjennom tidene bekrefter det Phoneros sterke posisjon som en leverandør i offentlig sektor.

– Det er en fantastisk tillitserklæring at Statens innkjøpssenter har valgt Phonero som leverandør av mobiltelefonitjenester, sier Jardar F. Pedersen, leder for Phonero. – Med over 35 000 SIM-kort i offentlig sektor er dette en av de største offentlige avtalene gjennom tidene, og vi gleder oss til å få Statens innkjøpssenter om bord.

Telefonileverandøren vant Statens innkjøpssenters anbudskonkurranse for mobiltelefonitjenester, og avtalen omfatter omlag 25.000 mobilabonnement og totalt 35.000 aktive SIM-kort fordelt på mobile bredbånd og M2M i offentlig sektor spredt over hele landet. Avtalen har en årlig estimert ramme på 40 – 50 millioner kroner, og er inngått for to år, med opsjon om forlengelse på inntil to nye år. Deltakende virksomheter inkluderer en rekke offentlige virksomheter, som Lånekassen, Bufetat, Brønnøysundregistrene, Stortinget, Statens Kartverk, UDI, Helsedirektoratet, Fylkesmannen, Statens Vegvesen, Miljødirektoratet og Tolletaten.

Skal bidra til digitalisering
Phonero skal i tillegg til basistjenester for tale og datatrafikk sørge for støttesystemer, sentralbordløsning og kompetanse innen mobiltelefoni. I tillegg ønsker Statens innkjøpssenter at Phonero skal støtte og bidra til utvikling av digitaliserte tjenesteløsninger og arbeidsprosesser:

– Med Telia Norge og vår rolle som digital tilrettelegger er dette spesielt spennende prosesser for oss å være med i og hvor vi har mye å bidra med, sier Pedersen.

Offentlig sektor står for nesten halvparten av det totale volumet i Phonero, og i løpet av det siste året er både Forsvaret, Skatteetaten, Oppland fylkeskommune, Hordaland fylkeskommune og Askøy kommune blitt Phonero-kunder.

– Phonero viser nok en gang at de har en sterk posisjon og er en solid leverandør i offentlig sektor, sier Jon Christian Hillestad, direktør bedriftsmarkedet Telia Norge, som Phonero er en del av. – Statens innkjøpssenter og de underliggende virksomhetene som er omfattet av avtalen er store og viktige kunder, og vil øke vår markedsandel i virksomhetsmarkedet med 1 prosent. Vi er glade for å kunne ønske dem velkommen til oss og vår prisvinnende infrastruktur som er selve grunnbjelken for alt som skal effektiviseres i dagens digitale tidsalder. 

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge