Gå videre til innhold
Telia kåret til Digital leder i Norge og Europa

Pressemelding -

Telia kåret til Digital leder i Norge og Europa

I går mottok Telia Norge hele fem priser i BearingPoints prisutdeling for «Digitale ledere i Norge 2021». Telia tok førsteplassen i hovedkategoriene Digital leder og innen telecom- og TV/bredbånd, samt i underkategoriene Digital markedsføring og Digital kundeoppfølging. I kategorien Netthandel kom Telia på andreplass etter Elkjøp. I tillegg kåres selskapet som nummer fire i BearingPoints kåring av digitale vinnere i Europa.

BearingPoint har målt digital modenhet hos 390 selskaper basert på i alt 240 kriterier. Studien er en grundig utenfra og inn-analyse, som sier noe om hvordan kundene opplever selskapets digitale synlighet og tilstedeværelse i markedet, sett opp mot andre aktører.

I år har Telia virkelig fått uttelling på mange områder som handler om å lage gode digitale kundeopplevelser.
– Vi har jobbet målbevisst med forbedringer innen alle aspekter av digitalisering, så dette er en veldig hyggelig anerkjennelse på veien videre, sier Geir Jangås, Head of Customer Engagement & Analytics. – Fremover kommer det mange nye forbedringer som skal gi oss enda høyere score og forbedrede kundeopplevelser. Det er utrolig gøy, krevende og inspirerende å være på en slik endringsreise.

    Fokus på personlig service

    Telias mål er å skape den beste kundeopplevelsen ved å bli enda mer kundesentriske, både ved personlig service og bedre bruk av kundedata:

    – Vi har mange planer for ting vi må gjøre bedre eller ikke er fornøyd med, men nå gleder vi oss over det vi gjør som er bra og som disse prisene er et bevis på. Jeg blir også veldig optimistisk med tanke på alt det spennende vi er i ferd med å få ut til våre kunder, og som vil gi kundene en enda bedre opplevelse. Utgangspunktet vårt er veldig bra, og det er lærerikt å se hvordan vi ligger an i forhold til de aktørene vi sammenlignes med i BearingPoint sin studie, sier Jangås.

      Lenke til BearingPoints side om Digitale ledere hvor rapporten kan lastes ned: https://www.bearingpoint.com/en-no/our-success/insights/digitale-ledere-i-norge-2021/

      Les mer om Telia: https://www.telia.no/om-telia/

      Emner


      --

      Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

      Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

      Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

      Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

      Vi er Telia. Norges største utfordrer.

      Kontakter

      Ellen C. Scheen

      Ellen C. Scheen

      Informasjonssjef +47 465 00 000

      Vi er Telia – Norges største utfordrer

      Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

      Telia Norge
      Lørenfaret 1A
      0585 OSLO
      Norge