Pressemelding -
Telia-konsernet iverksetter endringsprogram
Telia Company har i dag annonsert et endringsprogram for hele konsernet, som inkluderer strukturelle endringer og nedbemanning. Målet er å sikre en mer effektiv, enklere og mer kundefokusert organisasjon. I Telia Norge er det 245 stillinger som berøres gjennom 2024.
Endringsprogrammet til Telia Company skal forbedre kundefokuset gjennom å styrke det enkelte Telia-land ved å overføre spesielt IT-ressurser fra konsernet til landene. Dette vil gjøre at disse ressursene er tettere på virksomheten i landene, som vil gi kortere beslutningsveier og bedre innsikt i utfordringer og løsninger. Videre forenkles organisasjonsstrukturen for å skape økt kommersiell gjennomføringsevne.
– Vi skal forenkle og effektivisere for å skape et bedre Telia for våre kunder og eiere, sier adm. direktør Stein-Erik Vellan i Telia Norge.
Endringsprogrammet skal videre redusere konsernets kostnadsbase, og inkluderer nedbemanning i alle Telia-land i Norden og Baltikum. Endringene vil drøftes med aktuelle fagforeninger.
– I Norge er det 245 stillinger som berøres gjennom 2024. Dette inkluderer tidligere nedbemanninger, naturlige avganger som ikke erstattes, innleide konsulenter som avsluttes, samt faste ansatte, sier Vellan. – Vi forstår godt at dette er veldig krevende for de som berøres og deres kolleger.
Telia Norge søker å løse nedbemanningen av selskapets faste ansatte gjennom å tilby sluttpakker som skal sikre økonomisk trygghet for de som berøres, i tillegg til profesjonell karriererådgiving.
– De som berøres vil få god oppfølging i den videre prosessen, avslutter Vellan.
For mer informasjon om endringsprogrammet til Telia Company, se følgende lenke: https://www.teliacompany.com/en/newsroom?language=en
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.