Gå videre til innhold
Lar kunder Svitsje: Ove-Mathias Lind, leder for Telia Privat, gir nå kunder et nytt kjøpsalternativ gjennom mobilbytteprogrammet Svitsj.
Lar kunder Svitsje: Ove-Mathias Lind, leder for Telia Privat, gir nå kunder et nytt kjøpsalternativ gjennom mobilbytteprogrammet Svitsj.

Pressemelding -

Telia lanserer Svitsj

Nå kan mobilbrukere kjøpe mobiltelefon hos Telia og kostnadsfritt oppgradere til en ny og bedre modell på årlig basis. Telia Svitsj er et mobilbytteprogram for privatkunder som lar dem holde seg oppdatert på den aller nyeste teknologien. For hver Svitsj donerer også Telia ti kroner til et godt formål.

- Med lanseringen av Svitsj skiller Telia seg nå ut i mobilmarkedet ved at vi tilbyr våre kunder tre ulike måter å kjøpe mobil på: Man kan kjøpe mobilen rabattert sammen med et abonnement, separat uten et abonnement eller med Svitsj, sier Ove-Mathias Lind, leder for Telia Privat.

Svitsj – for alle norske mobilkunder
Telia Svitsj kan kjøpes i enten en av Telias 64 butikker eller gjennom nettbutikken Telia.no. Svitsj er tilgjengelig for både nye og eksisterende kunder og kompatibelt med alle Telia Smart-abonnement. Kunder av Telia kan når som helst endre eller oppgradere sitt Telia Smart-abonnement når de er en del av Svitsj-ordningen.

- Svitsj er et mobilbytteprogram som er perfekt for den som vil være først ute med den siste mobilmodellen og den nyeste teknologien. Svitsj gir kunder muligheten til å bytte mobiltelefon én gang i året. Det er ingen bindingstid med Svitsj og ordningen inkluderer en av markedets beste skjermforsikringer. Nedbetalingen skjer rentefritt over en 24 måneders periode, sier Lind.

Miljøbevisst oppgradering
Etter 12 måneder kan en Svitsj-kunde kostnadsfritt oppgradere sin gamle mobiltelefon til en ny. Den gamle mobiltelefonen sendes da til resirkulering gjennom Telia Mobilpant, noe som innebærer at kunden samtidig gjør en god og samfunnsnyttig gjerning.

- For hver mobil vi mottar i pant går ti kroner til finansieringen av roboter fra selskapet No Isolation, som deretter brukes til å støtte familier med langtidssyke barn. De gamle mobiltelefonene videresendes til resirkulering, noe som også inkluderer sletting av innhold på telefonen. Til slutt blir telefonen solgt videre og gjenbrukt i andre land i Europa, Asia, Amerika og Asia, sier Lind, og legger til:

- Kort fortalt, så sørger vi for å oppgradere digitale borgere i både inn- og utland.

Inkluderer skjermforsikring
Ved kjøp av en mobiltelefon gjennom Svitsj-ordningen følger det også automatisk med en av markedets beste skjermforsikringer. Ved støt, skade, grove riper, knust skjerm eller skader på knapper og elementer på forsiden av telefonen under vanlig bruk vil Telia dekke reparasjonen for sine kunder.

- Vi vet at når kundene våre investerer i nye og ofte kostbare telefoner, betyr det mye for dem at vi samtidig legger på en forsikring som dekker skader som kan oppstå under normal bruk. Dette inkluderer vi som en takk for at de velger oss i Telia, sier Lind.

Slik fungerer Svitsj:

  • Kunden velger mobiltelefonen han/hun ønsker seg og betaler ingen etableringsavgift.
  • Etter 12 måneder kan brukeren bytte til en ny mobil helt kostnadsfritt. Kunden bytter da inn sin gamle mobil og forlenger Svitsj-avtalen med nye 24 måneder.
  • Dersom en kunde betaler ned hele Svitsj-avtalen gjennom en 24 måneders periode, beholder kunden mobilen og kan fortsette mobilabonnementet og eventuelt inngå en ny Svitsj-avtale
  • Det er mulig å bytte telefon før 12 måneder har gått, men da vil kunden bli fakturert for resterende nedbetaling inntil 12 måneder.
  • Nedbetalingen skjer rentefritt over en 24 måneders periode. Etter endte 24 måneder er kunden formell eier av telefonen.
  • For hver Svitsj går ti kroner til finansiering av en robot fra No Isolation som doneres til langtidssyke barn og unge.
  • Alle telefoner som leveres til Mobilpant blir kontrollert av Telias ansatte og deretter formatert. Dette inkluderer sletting av alt innhold. Videre blir telefonen solgt og gjenbrukt i andre land i Europa, Asia, Amerika og Afrika.

Les mer om Telia Svitsj: www.telia.no/svitsj .

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressekontakt Henvendelser besvares alle dager mellom kl. 08-20, unntaket er ved større hendelser +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge