Gå videre til innhold
Telia med trygghetsforsikringen Nettslett i alle mobilabonnement

Pressemelding -

Telia med trygghetsforsikringen Nettslett i alle mobilabonnement

Telia introduserer nå trygghetsforsikringen Nettslett kostnadsfritt til nye og eksisterende private mobilkunder. Med Nettslett får kundene blant annet hjelp til å fjerne uønsket innhold på nettet, samt juridisk og psykologisk bistand ved behov.

– I Telia er vi svært opptatt av at våre kunder skal ha trygg og bekymringsfri hverdag, og vi vet at mobbing, hets og deling av private bilder på nettet er et økende problem, som spesielt rammer mange unge, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Vi har lenge hatt Nettslett inkludert i vårt populære ubegrenset data-abonnement Telia X, men nå får alle våre mobilkunder god hjelp hvis de opplever noe uønsket på nettet. Vi har samtidig gjort forsikringen enda bedre ved å inkludere juridisk bistand og erstatning av tapt arbeidsinntekt.

Med trygghetsforsikringen Nettslett fra Telia får du som kunde råd om hvordan du kan unngå at personlig informasjon blir spredt på nettet, i tillegg til veiledning og hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold, samt stenging av falske profiler opprettet i ditt navn. Forsikringen dekker videre juridisk bistand i forbindelse med eventuelle tvister, psykologisk bistand, samt erstatning av tapt arbeidsinntekt.

Om trygghetsforsikringen Nettslett

  • Nettslett gjelder for alle nye og eksisterende private mobilkunder hos Telia fra 11. oktober 2021, og er en kostnadsfri forsikringstjeneste uten øvre dekningssum. Nettslett gjelder ikke for kunder med kontantkort eller bedriftskunder

  • Med Nettslett får kundene råd, veiledning, og hjelp ved blant annet følgende hendelser:
    • Deling av uønskede bilder og videoer
    • Krenkende kommentarer og trusler
    • Mobbing og annet sjikanerende materiale
    • Deling av personlig informasjon og kontaktopplysninger
    • Opprettelse av falske profiler på sosiale medier
    • Hackede brukerkontoer og e-postkontoer

  • Juridisk bistand: Hvis du har blitt utsatt for krenkende eller ubehagelige opplevelser som man ikke har fått avklart eller avsluttet under Nettslett-dekningen, har kunden mulighet for juridisk bistand under forsikringen. Bistand fra advokat dekkes med inntil 200 000 kroner i forbindelse med oppstått tvist.

  • Tapt arbeidsinntekt: Nettslett dekker dokumentert tapt arbeidsinntekt i forbindelse med en eventuelt tvist som er basert på en registrert Nettslett-hendelse. Erstatningen er på inntil 5 000 kroner

  • Psykologisk bistand: Nettslett gir kunden rett til refusjon av dokumenterte utgifter til psykolog som er knyttet opp mot en Nettslett-hendelse. Erstatningen er på inntil 5 000 kroner

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

Daniel Barhom

Daniel Barhom

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge