Pressemelding -
Telia når mål for digital inkludering – ett år før tiden
Telias initiativer for digital inkludering har nå nådd mer enn 2,3 millioner mennesker på tvers av Norden og Baltikum, og har allerede overgått målet for 2026. I dag, på Safer Internet Day, lanserer konsernet et nytt mål om å nå tre millioner mennesker innen utgangen av 2027.
Siden 2021 har Telia drevet en rekke prosjekter som har som mål å hjelpe enkeltpersoner og samfunn i Norden og Baltikum til å realisere digitaliseringens fulle potensial.
I Norge alene har selskapet i 2024 nådd rundt 250.000 mennesker ved hjelp av kurs for eldre, distribusjon av papiravis med informasjon om digital sikkerhet og digitale ferdigheter, digitalt innhold som videoer og artikler om sikkerhet, trygghet og skjermhelse på telia.no, og også hjemmebesøk av Telias tekniske personell.
– Den raske digitaliseringen av samfunnet skaper både muligheter og risiko. Vårt arbeid for digital inkludering er utviklet for å øke bevisstheten om begge deler, samtidig som vi bygger relevante ferdigheter. Å øke Telias ambisjoner om å nå tre millioner mennesker viser vår positive innvirkning så langt, og vårt potensial til å gjøre enda mer, sier Camilla Watz Johannessen, leder for bærekraftsarbeidet i Telia Norge.
Safer Internet Day arrangeres hver februar, med 11. februar som fokusdag for 2025. Denne globale begivenheten har som mål å gjøre internett til et tryggere og bedre sted for alle, spesielt barn og unge.
For mer informasjon om Telias bærekraftsarbeid, klikk her.
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.