Gå videre til innhold
Telia Norge innfører tydelige korona-tiltak

Pressemelding -

Telia Norge innfører tydelige korona-tiltak

Telia Norge har innført restriktive tiltak for å ta sin del av ansvaret for å begrense folketettheten og smittespredningen av koronaviruset. Selskapet innfører hjemmekontor som hovedregel, og legger også ned forbud mot jobbreise og deltakelse på konferanser, arrangementer og større møter.

– Vi er opptatt av å ta vare på våre ansatte, og vi er bevisst vårt ansvar i samfunnsdugnaden for å begrense spredningen av koronaviruset. På bakgrunn av myndighetenes anbefalinger gikk vi i går morges ut med et budskap til våre ansatte hvor hovedtiltaket var å øke andelen hjemmekontor, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge.

Hovedtiltakene som nå er iverksatt er følgende:

  • Større andel hjemmekontor – ansatte som kan ivareta sine arbeidsoppgaver fra hjemmekontor bes unngå å reise til arbeidsplassen. Hovedregelen er hjemmekontor med unntak av de som må opprettholde kritiske funksjoner for å ivareta kunder, drift og systemer.
  • Reiseforbud – det er innført reiseforbud i jobbsammenheng for utenlandsreiser, og innenlandsreiser skal holdes på et minimum. Vi ber samtidig alle ansatte unngå private reiser til utlandet i tråd med myndighetenes anbefalinger som oppdateres kontinuerlig.
  • Unngå kollektivreiser – alle ansatte som må være på kontoret bør i størst mulig grad unngå kollektivreiser.
  • Forbud mot deltakelse på større arrangementer og møter – ingen ansatte får delta på konferanser, arrangementer og større møter. Alle oppfordres til å gjennomføre alle møter digitalt.

Tiltakene gjelder inntil situasjonen endrer seg, og Telia vil kontinuerlig vurdere sterkere restriksjoner dersom situasjonen eskalerer. I tillegg er det innført en rekke mindre tiltak for bedre hygiene og samhandling med kolleger, blant annet daglig «check-in» med nærmeste leder og kjøreregler for å unngå nærkontakt med kolleger på arbeidsplassen.

– Både Norge som nasjon og hele verden er i en ekstremt alvorlig situasjon, og bare i fellesskap kan vi bidra til å begrense folketettheten og smittespredningen av coronaviruset. Vi er samtidig bevisst vårt ansvar for å drifte en samfunnskritisk infrastruktur, som vil være avgjørende i den tiden vi går inn i for å opprettholde aktiviteten i samfunnet fra blant annet hjemmekontorer eller via telefon-/videomøter. Vi håper samtidig på forståelse blant våre kunder for at vi gjør disse tiltakene, avslutter Vellan. 

Emner


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Pressekontakt

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 414 40 595

Relatert materiale