Pressemelding -
Telia Norge og Netel inngår ny avtale for å styrke kundeopplevelsen
Telia Norge AS og Netel AS har inngått en strategisk avtale om service og vedlikehold av Telias fastnett. Det betyr en enda bedre kundeopplevelse og kvalitet i alle ledd.
– Vi foretar en storstilt modernisering av vår fastnettinfrastruktur, og styrker nå det tekniske feltapparatet gjennom en strategisk avtale med Netel. Den skal sikre at infrastrukturen til enhver tid har den kvaliteten og stabiliteten som kreves av kundene, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge.
Netel overtar all service og vedlikehold av fastnettet til Telia, som blant annet inkluderer teknikernes hjemmebesøk hos Telia Norges privatkunder. Telias eget kundesenter vil fortsatt være kontaktpunkt for alle kundehenvendelser.
– Som Norges største utfordrer skal vi styrke, videreutvikle og bedre servicen til våre TV- og bredbåndskunder, fortsetter Vellan. – Ambisjonen er at vi i samarbeid med Netel skal bli den beste serviceorganisasjonen innen vårt segment. Kundereisen står i høysetet, og det er viktig at det er få ledd på veien fra kunde tar kontakt, til de har fått den hjelpen de trenger.
Kundeopplevelse i fokus
Avtalen følger en anbudsprosess med flere sterke tilbydere, hvor Netel totalt sett fremsto som den leverandøren med rett kompetanse og fokus på både kundeopplevelse og teknisk kvalitet i alle ledd.
– Vi er svært stolte over å inngå denne avtalen med Telia, og ser frem til å bistå Telia i moderniseringen av fastnettet, sier Edward Olastuen, administrerende direktør i Netel AS. – Vi er glade for å overta dyktige medarbeidere med høy kompetanse og lang erfaring, og avtalen med Telia vil gi store synergier for Netel, både med tanke på kompetanse og strategisk vekst. Fokus fremover vil være på å levere gode kundeopplevelser, og rask og smidig service.
Avtalen trer i kraft 1. juni 2021, og fra denne datoen vil dagens serviceteknikere fra Telia få sitt nye arbeidssted hos Netel AS.
Om NETEL
NETEL er et entreprenørselskap som bygger fysisk telekommunikasjon, bredbånd og elkraftnett. Selskapet er godt etablert i markedet, og har siden starten av 2000 levert komplette løsninger, med alt fra planlegging og prosjektering til bygging og vedlikehold, for teleoperatører, netteiere, grunneiere/eiendomsbesittere, eiendomsutviklere, borettslag og boligselskaper. NETEL har 480 ansatte fordelt på kontorer i Norge, Sverige, Finland og Tyskland. NETEL omsatte i 2020 for 2,3 milliarder svenske kroner.
Kontakt hos Netel: administrerende direktør Edward Olastuen, edward.olastuen@netel.no
Emner
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.