Gå videre til innhold

Pressemelding -

Telia Norge: Resultater for andre kvartal

Telia Company presenterer i dag resultater for andre kvartal 2025, inkludert tall for Telia Norge.

Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra fungerende adm. direktør i Telia Norge, Morten Karlsen Sørby:

Betydelig satsning på fastnettområdet

– Andre kvartal markerte starten på ny og bedre organisasjonsstruktur for Telia Norge, hvor det viktigste grepet var etableringen av en ny og dedikert fastnettdivisjon for privatmarkedet, sier Sørby. – Målet med den nye divisjonen, som ble operativ i juni, er å levere bedre kundeopplevelser og sikre fremtidig vekst. Med ny TV 2-avtale på plass handler det nå om å utfordre markedet for TV og bredbånd og komme tilbake på vekstsporet, og jeg har stor tro på at vi over tid vil lykkes, legger Sørby til.

Andre viktige hendelser i andre kvartal inkluderer lansering av nytt og bedre familieabonnement fra Telia, hvor foreldre med Telia X kan dele opptil 30 GB av sin ubegrensede data med barna sine, samt etablering av strategisk TV-partnerskapsavtale med BritBox, den ledende britiske strømmetjenesten eid av BBC. Videre kom Telia-eide OneCall igjen på topp i Norsk Kundebarometer, og merkevaren har inngått et spennende partnerskap med den nordiske fordelsvalutaen Spenn, eid av Strawberry og Norwegian.

– Jeg er samtidig veldig glad for at vi etter sommeren får på plass Lena Lundgreen som ny leder for bedriftsmarkedet i Telia, sier Sørby. – Vi har offensive planer på bedriftsområdet, og sammen med Phonero skal vi fortsette å skape en enklere og tryggere digital hverdag for offentlige og private virksomheter.

Forberedelser til 2G-stenging i august

Telia har i andre kvartal fortsatt forberedelsene knyttet til nedstengingen av 2G-nettet til høsten, gjennom blant annet løpende kommunikasjon til kunder i privat- og bedriftsmarkedet og offentligheten. Buskerud fylke er først ut sammen med sørvestlige deler av Innlandet, hvor nedstengingen starter 19. august.

– Det er viktig at privatpersoner, bedrifter, kommuner og andre sjekker utstyret sitt nå, og sørger for at de har enheter som støtter 4G eller 5G, sier Sørby. – Vi har lagt en god og fasedelt plan for nedstengingen, og har tett dialog med myndighetene.

Telia har sammen med Telenor lansert nettsiden www.byttnettnå.no der privatpersoner, bedrifter, virksomheter og leverandører kan finne svar på spørsmål de måtte ha om 2G-stengingen, samt viktigheten av å sjekke utstyret sitt.

Nedgang i det økonomiske resultatet

De økonomiske resultatene for andre kvartal viser en nedgang totalt sett sammenlignet med samme periode i fjor.

– Vi ser en nedgang i de totale inntektene og resultatet som følge av bortfall av andre mobilinntekter og bredbåndsinntekter mens vi har en økning i egne mobilinntekter drevet av en positiv ARPU-vekst, sier Sørby. Vi er trygge på at vi med den nye fastnettdivisjonen skal snu utviklingen framover. Kundetallene er stabile i et tøft marked, og med den nye TV 2-avtalen på plass skal vi fortsette å utfordre markedet og skape gode kundeopplevelser på tvers av TV, mobil og internett, avslutter Sørby.

Finansielle nøkkeltall Telia Norge andre kvartal 2025:

Telia Norge, MNOK

Q224

Q324

Q424

Q125

Q225

Mobile Service revenue

2 178

2 279

2 186

2 155

2 127

Fixed Service revenue

942

928

912

910

872

Total revenue

3 584

3 723

3 665

3 530

3 452

EBITDA, adjusted

1 739

1 827

1 588

1 617

1 589

Subscriptions ('000)

Mobile*

2 381

2 386

2 376

2 368

2 382

Telephony

13

13

13

12

12

Broadband

482

481

480

481

474

TV

462

458

457

454

446

ARPU

Mobile post-paid

277

282

278

282

285

Mobile pre-paid

154

163

141

142

145

Mobile blended

262

267

260

265

268

Broadband

257

256

250

249

246

TV

297

299

294

295

277

* Inkluderer M2M

Emner

Kategorier

Regions


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 1400 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter