Gå videre til innhold
Telia setter fokus på skjermhelse

Pressemelding -

Telia setter fokus på skjermhelse

Telias kunder rapporterer om betydelige bekymringer knyttet til skjermbruk, spesielt blant barn. Selskapet intensiverer nå arbeidet innen skjermhelse, og lanserer blant annet Pauseboksen – et symbol på og verktøy til å kutte skjermtiden.

Telias ferske kundeundersøkelse avdekker at hele 75 prosent av foreldre med barn under 16 år opplever at barna blir sittende for mye med skjerm. Videre svarer fire av ti at de synes det er vanskelig å balansere barnas skjermbruk med andre aktiviteter, og nesten halvparten sier de selv sitter for mye på mobilen.

– Skjermene bringer med seg mye bra, men også vi i Telia innser at det har blitt litt for mye av det gode. Vi har hjulpet nordmenn med å koble seg på 5G og internett, og nå vil vi hjelpe nordmenn med å koble av, sier adm. direktør Stein-Erik Vellan i Telia Norge. – Pauseboksen er en av våre løsninger som skal hjelpe våre kunder med å skape flere skjermfrie øyeblikk i hverdagen.

Pauseboksen fra Telia.

Pauseboksen fra Telia er designet for å være et enkelt, fysisk verktøy som alle kan ta i bruk. Den er laget av resirkulert papp, har plass til opptil 12 mobiler, og er tilgjengelig gratis i Telias butikker over hele landet fra begynnelsen av november.

– Så vil ikke en pappeske løse utfordringene knyttet til skjermbruk, men vi håper den kan bidra til å skape en større bevissthet rundt viktigheten av å kutte skjermtiden, sier Vellan.

Skjermhelse på agendaen

Lanseringen av Pauseboksen er ett av flere initiativer Telia nå setter i gang for å adressere skjermhelse blant kundene sine.

– Våre kunder får allerede i dag god hjelp i våre butikker til for eksempel å sette opp foreldrekontroll hvis de skal kjøpe smarttelefon til sine barn, men fremover vil vi tilby kundene mye mer proaktiv informasjon om skjermhelse, sier Vellan.

Han trekker frem at Telia snart også vil tilby interaktive kurs om trygg og god skjermbruk, informasjonsguider på Telias nettsider og spennende podkaster med eksperter.

– Vi håper initiativene vil bidra til å gjøre det enklere for kundene våre å ta gode valg når det kommer til egen og barns skjermbruk, avslutter Vellan.

Les mer om Telias arbeid innen skjermhelse her: https://www.telia.no/trygghet/skjermhelse/

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

Daniel Barhom

Daniel Barhom

Informasjonssjef +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge