Pressemelding -
Telia tar sitt nordiske partnerskap med Microsoft til det norske markedet – forenkler hverdagen for bedriftskundene
Som sertifisert Microsoft-partner hjelper Telia sine bedriftskunder med å integrere Microsoft 365 med kundenes infrastruktur. Telia syr løsningene sammen med telefoni, sikkerhetstjenester og andre kommunikasjonstjenester, slik at alt blir samlet på ett sted og gjør bedriftens hverdag enklere.
– Microsoft satser stort på sikkerhet og AI-løsninger for små og mellomstore bedrifter, og dette passer godt med vår strategi med fokus på å tilby totalløsninger som forenkler arbeidshverdagen og bidrar til innovasjon, sier Jon Christian Hillestad, leder for Telias bedriftsmarked. – Det kommer stadig nye innovative funksjoner fra Microsoft som bidrar til effektivitet og økt sikkerhet, spesielt når vi ser dem i sammenheng med våre egne mobil- og nettverkstjenester, og vi kan hjelpe bedriftskundene med å utnytte mulighetene.
Globalt partnerskap – nå i Norge
Telia Company har et globalt partnerskap med Microsoft, og nå kan også norske bedriftskunder nyte godt av dette. Telia samarbeider med og videreselger Microsoft sine tjenester innen Modern Work, AI/Copilot og Security.
– Sammen med Microsoft kan vi som telekomleverandør levere unike løsninger og integrasjoner som tidligere ikke var mulige, som for eksempel Tale i Teams/Teams Phone Mobile og Operator Connect. Vi tilbyr også opplæring og support til kundene, sier Hillestad.
Som Microsoft-partner har Telias ansatte gjennomført omfattende sertifiseringer og tester, innen blant annet moderne arbeidsmetoder, infrastruktur, kunstig intelligens og Azure, med spesialisering på adopsjon av nye løsninger og tale-i-Teams.
– Microsoft setter stor pris på vårt samarbeid og den felles satsingen på Microsoft 365, Copilot og Security. Sammen leverer vi innovative løsninger som forenkler arbeidshverdagen og styrker sikkerheten for våre kunder, sier Karin Sørby, leder for Microsoft sitt partnerteam.
Krevende teknologilandskap
I en tid der bruk av teknologi blir stadig mer komplekst og krevende, stilles helt nye krav til høy kompetanse på mange ulike deler av virksomheten. Det kan for eksempel være vanskelig å vite om man har valgt riktig antall lisenser til bedriften, om sikkerhetsnivået er det rette, eller hvordan man kan integrere Microsofts løsninger med bedriftens eksisterende telefoni- og IT-systemer.
– Vi ønsker å være en partner for digitalisering, bruk av AI og bidra til å styrke kundens motstandskraft mot et økende trusselbilde, sier Hillestad. – Vi har ett av verdens beste mobilnett, en ledende posisjon på 5G, et robust fastnett og innovativ IoT-teknologi, og på toppen har vi gode tjenester for nettverksløsninger lokalt hos kunden og en bred portefølje av løsninger for å beskytte kundens kommunikasjon.
Related links
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.