Gå videre til innhold

Pressemelding -

Telia trends: Nordmenn mobilsurfet 10 ganger mer sommeren 2016

(Oslo, 17. august) Gjennom surfing, chatting og strømming på mobiltelefonen brukte Telia-kunder denne sommeren ti ganger så mye mobildata på reise i utlandet enn i fjor.

Telia har de siste årene opplevd en stabil økning i bruken av mobildata blant kunder, men ingen tidligere kampanjer eller tiltak har sørget for en så radikal endring i kundenes bruksmønster som lanseringen av Roam Like Home i mars 2016. Roam Like Home gjør det mulig for Telia-kunder å surfe, ringe og sende meldinger på samme måte som hjemme når de er på ferie i utlandet, og Telia inkluderte tilbudet automatisk til alle eksisterende kunder med Smart-abonnement.

- Dette er fantastisk moro og et soleklart bevis på at vi gjorde rett da vi lanserte lik pris som hjemme i EU, EØS og Sveits. Vår ambisjon er at våre kunder skal kunne leve sine digitale liv både hjemme og når de er på ferie eller reise, sier Karl Fredrik Lund, leder for Telia Privat.

7 av 10 bruker Roam Like Home

I juli 2015 doblet kundene sin mobildatabruk i EU og EØS sammenlignet med juli 2014. Etter lanseringen av Roam Like Home i år har mobildatabruken i EU og EØS eksplodert og økt med ti-gangeren i feriemåneden juli sammenlignet med juli 2015. På toppen av dette viser tallene også at Telias kunder med Roam Like Home surfer mer når de er i utlandet enn hjemme:
- Dette er en milepæl for oss som digitalt mobilselskap. Syv av ti kunder med Roam Like Home benyttet seg av tilbudet i juli, og faktisk øker nordmenn bruken av mobildata med 20 prosent når de er i utlandet. Vi surfer altså mer på reise enn vi gjør når vi er hjemme, takket være Roam Like Home. Vi har med dette tilbudet i stor grad endret folks bruk av mobiltelefonen på reise i utlandet. Nå er det ikke lenger en reell bekymring rundt det å koble seg opp mot internett i utlandet, sier Lund.

Topp 10 mobilsurfing i EU og EØS

I sommer har norske Telia-kunder brukt mobiltelefonen i hele verden. Bruken av mobildata er enorm sett under ett, og selv om økningen er stor i alle land er det hos söta bror våre kunder surfer mest:
- 26 prosent av den totale roamingen til våre kunder i EU og EØS blir gjort i Sverige. Dette skyldes primært at Sverige er et attraktivt sommerferieland for nordmenn, og ikke uventet kommer Spania på andreplass tett fulgt av Danmark, avslutter Lund.

Topp ti roaming-land for kunder med Roam Like Home:

  1. Sverige
  2. Spania
  3. Danmark
  4. Hellas
  5. Frankrike
  6. Tyskland
  7. England
  8. Italia
  9. Kroatia
  10. Polen  

Emner

Tags


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Pressekontakt

Pressetelefon

Pressetelefon

Pressekontakt +47 465 00 000
Daniel Barhom

Daniel Barhom

Pressekontakt Informasjonssjef +47 476 23 517
Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Pressekontakt Informasjonssjef +47 975 19 420

Relatert materiale

Relaterte nyheter