Pressemelding -
TV-året 2020 på Telia Play
Telia Norges kunder benket seg foran TV-en i 2020. Da Norge stengte ned i mars økte bruken av TV- og strømmetjenesten Telia Play kraftig, men det var det amerikanske presidentvalget som stod for den største veksten. I uke 45, med valgdagen 3. november, var seertiden på plattformen 23 prosent høyere enn det ukentlige gjennomsnittet for 2020.
– Det er ingen tvil om at 2020 var et spesielt år med flere store og dramatiske hendelser. For mange av våre kunder ble TV-en et viktig medium, både for å følge med på nyhetsbildet men også for å se på underholdning gjennom strømmetjenester og filmer, sier Pål Rune Kaalen, direktør for privatmarkedet i Telia Norge. – Vi jobber hele tiden for at Telia Play skal være Norges mest fleksible og innholdsrike TV- og strømmetjeneste, og derfor er det veldig hyggelig å se at bruken i fjor var rekordhøy.
Fra den andre uken i mars i 2020, uke 11, begynte bruken av Telia Play blant kundene å øke. Bruken var høyest i uke 13 i mars, hvor seertiden på plattformen var 21 prosent høyere enn det ukentlige gjennomsnittet for 2020. Det var spesielt lineær TV og bruk av strømmetjenester som økte i disse ukene, noe som tyder på at det var stor etterspørsel etter nyheter om koronasituasjonen og et behov for å slappe av med god underholdning hjemme når samfunnet stengte ned.
– Vi ser at bruken begynte å normalisere seg igjen i mai før den igjen begynte å øke i ukene som ledet opp til det amerikanske presidentvalget 3. november. Den uken var det svært mange som brukte Telia Play og fulgte med på nyhetsbildet, og vi så en økning i seertiden på 23 prosent, sier Kaalen. – I denne perioden var det samtidig mange nyheter knyttet til korona og den andre smittebølgen Norge var inne i.
I de påfølgende ukene frem mot jul fortsatte bruken av Telia Play å holde seg på et høyt nivå.
De mest populære strømmetjenestene og filmene
Telias kunder har gjennom 2020 vært hyppige brukere av de mange strømmetjenestene og leiefilmene som finnes på Telia Play. Blant strømmetjenestene er det HBO Nordic, C More og Viaplay som har vært de mest populære tjenestene. På filmsiden finner vi henholdsvis Joker med Joaquin Phoenix i hovedrollen, krigsdramaet 1917 og filmen Once Upon A Time In Hollywood på topplisten.
– Med Telia Play kan du enkelt lage din personlige TV- og strømmepakke, og vi ser at kundene aktivt setter sammen sine egne pakker for å sikre seg det innholdet de liker aller mest, sier Kaalen. – I fjor lanserte vi også IMBD-rating og tematiske samlinger på plattformen som gjør det enklere å finne relevant og spennende innhold. Nå gleder vi oss til TV-året 2021, med masse nytt innhold og enda bedre brukeropplevelser.
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.