Gå videre til innhold
TV2 sier nei til å åpne kanalene

Pressemelding -

TV2 sier nei til å åpne kanalene

I ettermiddag kom TV2 med sitt formelle svar om at de ikke tillater at Telia/Get kan sende TV2s kanaler så lenge forhandlingene pågår.

- Det beklager vi sterkt og det er synd at TV2 likevel ikke vil ha en midlertidig løsning der seerne får tilbake TV2.

- Vi står i den beklagelige situasjonen at TV2 i dag formelt sa nei til vårt tilbud om at TV-seerne kan få tilbake TV-kanalene mens TV2 og Telia forhandler videre for å bli enige om en langsiktig avtale. I en uke har vi forsøkt å få TV2 til å godta en midlertidig avtale, men de vil ikke la seerne få tilbake TV2 nå, sier kommunikasjonsdirektør i Telia Norge Henning Lunde.

I en epost til Telia sendt torsdag ettermiddag, oppsummerer TV2 situasjonen og slår fast:

«Vi anser en midlertidig forlengelse som uaktuelt, og innstiller oss på en langvarig forhandling

Denne oppsummeringen fra TV2 står i kontrast til det budskapet mediehuset gang på gang den siste uken har formidlet offentlig. Først skjedde det gjennom en pressemelding med feilaktig innhold om at det var oppnådd enighet mellom partene. Deretter gjennom uttalelser fra TV2 som: «Vi har skriftlig, formelt og juridisk bindende gitt Telia klarsignal til å skru på TV 2s kanaler.»

I dag kom det formelle svaret som Get må forholde seg til, og det er at TV2 anser det som uaktuelt med midlertidig forlengelse av dagens avtale. Telia/Get sitt mål med en midlertidig løsning var aldri å forhandle til evig tid. Begge parter har tydelig sagt at dagens avtale ikke er god, og begge parter burde da ha sterk motivasjon for å komme raskt til enighet om en ny avtale. Samtidig kan ikke Telia gå med på en midlertidig løsning der TV2 når som helst kan bryte forhandlingene slik at Gets kunder igjen ville fått svarte skjermer og blitt skadelidende.

- Det er synd for TV-seerne og det skader både oss og ikke mist TV2 selv. Selv om TV2 ikke ønsker å la TV-seerne få se på TV2 gjennom en midlertidig løsning, så håper vi at TV2 bidrar til å bli enige om en endelig avtale der Gets kunder ikke skal betale langt mer for det samme innholdet de får av TV2 i dag. Vår dør står åpen, og vi forhandler gjerne hver dag for å bli enige om en rask avtale, og vi er glad for at TV2 – på vår invitasjon – har sagt ja til å møte oss i morgen, sier Henning Lunde. 

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, en del av Nordens største telekomselskap. Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre omlag 2 300 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Sammen med partnere skaper vi fremtiden til våre digitale borgere og fører verden nærmere alle kunder. Nye Telia Norge skal skape en spennende og forenklet digital hverdag samt levere innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge