Gå videre til innhold
Brukerne av rammeavtalene som nå er inngått med Phonero er ansatte i Forsvaret, samt i etater som Forsvarsmateriell, Nasjonal sikkerhetsmyndighet, Forsvarsbygg og Forsvarets forskningsinstitutt.
Brukerne av rammeavtalene som nå er inngått med Phonero er ansatte i Forsvaret, samt i etater som Forsvarsmateriell, Nasjonal sikkerhetsmyndighet, Forsvarsbygg og Forsvarets forskningsinstitutt.

Pressemelding -

​Phonero vant Forsvaret på nytt

Forsvaret har igjen valgt Phonero som leverandør av telefonitjenester. Det bekrefter Phoneros tyngde som leverandør i offentlig sektor.

– Vi er veldig glade for at vi fortsatt har Forsvaret med oss på laget. De har vært blant våre største kunder i snart 15 år, og blir nå med oss i fire nye, sier Arvid Sanden, leder for offentlig salg i Phonero.

Telefonileverandørenvant Forsvarets anbudskonkurranse både for fasttelefonitjenester og mobiltelefonitjenester. Den nye avtalen omfatter 17.000 aktive mobilabonnementer spredt over hele Norge, og har en estimert verdi på 100-150 millioner kroner.

Leverte de beste tilbudene
Evalueringen fra tilbudskonkurransen viser at Phonero hadde det klart beste forholdet mellom pris og kvalitet på tekniske løsninger, service og sikkerhet/beredskap. Forsvaret satte spesielt strenge krav til nasjonal autonomi.

– Forsvaret har vært svært godt fornøyd med Phonero som leverandør av telefonitjenester, og vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet i den kommende avtaleperioden. Phonero ble valgt som leverandør etter åpne og offentlige anbudskonkurranser, hvor de leverte de beste tilbudene, sier oberst Steinar B. Hannestad, sjef FLO Driftsanskaffelser.

Brukerne av rammeavtalene som nå er inngått med Phonero er ansatte i Forsvaret, samt i etater som Forsvarsmateriell, Nasjonal sikkerhetsmyndighet, Forsvarsbygg og Forsvarets forskningsinstitutt.

I stadig vekst og i prisvinnende nett
– I Phonero står offentlig sektor for 40 prosent av det totale volumet. Følgelig er dette et viktig satsingsområde for oss, og vi vinner stadig nye offentlige anbud, sier Sanden.

Hittil i år er både Skatteetaten, Oppland fylkeskommune, Hordaland fylkeskommune og Askøy kommune blitt Phonero-kunder.

– All honnør til Phonero, som igjen viser at de er sterkt posisjonert og en stødig leverandør i offentlig sektor, sier Abraham Foss, administrerende direktør i Telia Norge, som Phonero nå er en del av. – Forsvaret er en stor og svært viktig kunde, og vi er glade for å kunne tilby dem topp infrastruktur i et prisvinnende mobilnett.

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Relatert innhold

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge