Om Telia Norge AS
Følg Telia Norge

Telia tapetserte pallen i kundeservicekåring – for andre gang i 2018

Pressemelding   •   apr 26, 2018 10:51 CEST

Gjorde rent bord: Under Call Center-dagene 2018 tok Telia Norge og dets merkevarer Chess, Telia og OneCall alle pallplasseringene i bransjekategorien Mobil og ble i tillegg kåret vinner i hovedkategorien Årets Kundeservice.

Under gårsdagens Call Center-dager i regi av Confex ble det tradisjonen tro delt ut priser for eksepsjonell kundeservice i Norge, og i bransjekategorien for mobil prydet Telia Norge samtlige plasser på podiet: Chess på topp, OneCall på andreplass og Telia på tredje. 

Kundeserviceprisen deles årlig ut under Call Center-dagene etter grundig testing av 153 kundesentre. Målet er å få reelle svar på hvordan kunder opplever å møte sitt selskap, deres ansatte og ikke minst kunne sammenligne denne opplevelsen med den de får hos konkurrenter.

- Årets måling var ifølge Confex den største og mest omfattende i Call Center-dagene sin historie, og interessen for kåringen var større enn noensinne. Nettopp derfor er det utrolig gøy at vi gjør rent bord igjen, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

Deja vu

For det er ikke første gangen Telia Norge gjør rent bord i en kundeservicemåling i 2018: Under TNS Kantar og Tekna sine Kundeservicedager i januar kapret merkevarene Chess, Telia og OneCall både første-, andre- og tredjeplass.

- Chess har over lengre tid vært på toppen i utallige målinger på kundeservice og kundetilfredshet. Nå er også Telia og OneCall med i toppsjiktet, noe som viser at vår helhetlige satsing på kundeopplevelser fungerer slik vi ønsker, sier Jamne, og legger til:
- Nå når Chess og Telia slås sammen, er det de samme dyktige folka som blir med videre på reisen. Vi vil fortsette å gi kundene den beste servicen og de beste opplevelsene til alle kunder, både i Telia og i OneCall.

Også best uavhengig av bransje

I tillegg til rent bord i bransjekategorien mobil, ble Chess kåret til vinner i den gjeveste kategorien: Årets kundesenter uavhengig av bransje. Topplasseringen ble vel og merke delt med Get for deres kundeservice i kategorien TV, men er likevel en stor anerkjennelse:

- Det kunne jo faktisk ikke gått bedre. Dette er en utmerkelse og anerkjennelse av den langsiktige innsatsen til hver enkelt medarbeider i Telia Norge som til enhver tid legger ned det lille ekstra for å skape lojale kunder for våre sterke merkevarer, avslutter Jamne.

- En inspirasjon for andre merkevarer

- I og med at dette var den mest omfattende kundemålingen vi noensinne har gjort, er det imponerende å i det hele tatt komme på pallplass. Å kapre samtlige tre topplasseringer i en bransjekategori er ikke annet enn imponerende, og uten tvil en inspirasjon for andre merkevarer som jobber med kundeservice og som ønsker å skape gode kundeopplevelser, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou, som deler ut prisene.

--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar


jQuery(document).ready(function(){ var e = jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').clone(); e.find('a').text('Om Telia'); e.find('a').attr('href','https://telia.no/om-telia'); jQuery('.newsroom-nav-item:last-child').after(e); });