Pressemelding -
Phonero har Norges mest tilfredse bedriftskunder
Telia-eide Phonero troner øverst på EPSI sin ferske kundetilfredsundersøkelse i bedriftsmarkedet for mobil. Selskapet leverer blant annet høy produktkvalitet og er enkle å forholde seg til. Samtidig er Telia Bedrift og OneCall på topp i EPSI sin viktige bærekraftsindeks.
– Vi er svært stolte og ydmyke over at Phonero har Norges mest tilfredse bedriftskunder, og resultatene er en viktig bekreftelse på at vi gjør mye riktig for våre kunder, sier Even Øgrey Brandsdal, leder for Phonero. – Sammen med Telia er vi den raskest voksende aktøren i bedriftsmarkedet og en viktig årsak til denne veksten er at vi kontinuerlig jobber for å skape de beste kundeopplevelsene.
I EPSI sin omfattende kundetilfredshetsundersøkelse får Phonero en kundetilfredshet på 74,9, noe som gir en sterk førsteplass i bedriftsmarkedet. Bransjesnittet er 71,7.
– Tilbakemeldingene fra kundene tyder på at Phonero leverer godt på forventningene, at mobiltjenestene er gode, at prisene er konkurransedyktige, og at selskapet er enkle å forholde seg til, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge.
Telia Bedrift på sin side fikk en kundetilfredshet på 70,8. I privatmarkedet får Telia-merkevaren OneCall en kundetilfredshet på 74,7, mens Telia får 72,5.
På topp innen bærekraft
Telia Bedrift inntar i samme undersøkelse førsteplassen i EPSI sin bærekraftsindeks, hvor selskapet får en score på 64,5. Phonero gjør det også godt her og tar andreplassen med en score på 60,1. Bransjesnittet i bærekraftsindeksen er 58,7.
– Bærekraft er stadig viktigere for våre kunder, og i Telia har vi ambisiøse klima- og miljømål hvor vi innen 2030 blant annet skal bli CO2-nøytrale med null avfall gjennom hele verdikjeden, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – Vårt nye 5G-nett vil samtidig spille en avgjørende rolle som digital grunnmur i et grønnere og mer kunnskapsbasert samfunn, og det er svært hyggelig at kundene anerkjenner vårt viktige bærekraftsarbeid.
I privatmarkedet er det OneCall som er på topp i bærekraftsindeksen, med en score på 67,2. Telia er på andreplass med en score på 63,2. Bransjesnittet er 62,0. EPSI trekker blant annet frem OneCall sin NestenNy-tjeneste, hvor merkevaren selger pent bruke telefoner, som en av hovedforklaringene til førsteplassen.
Om mobilstudien 2022
EPSI gjennomfører årlig en omfattende kundetilfredshetsundersøkelse av mobilselskapene i Norge. Dette er den 20. studien av mobilbransjen i Norge, og baserer seg på dybdeintervjuer med nesten 2500 personer og bedrifter rundt om i Norge.
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.