Gå videre til innhold
Data Rollover fra Telia lar kunder ta med ubrukt data til neste måned
Data Rollover fra Telia lar kunder ta med ubrukt data til neste måned

Pressemelding -

Spar opp betalt mobildata til neste måned

Fra og med 1. mars vil Telia-kunder kunne ta med seg mobildata som ikke er brukt over til neste måned. Data Rollover vil gjelde alle mobilabonnement for privatkunder, og inkluderer også ekstra datapakker som kjøpes.

- Med Data Rollover fra Telia inkluderes alle kunder, og det har derfor ingenting å si om ditt abonnement er på 1 GB eller 40 GB, og hvorvidt dataen er inkludert eller fra en ekstra datapakke, sier Ove-Mathias Lind, direktør for Customer Channels og fungerende CMO i Telia Norge.

Data Rollover-løsningen til Telia blir automatisk inkludert i både eksisterende og eldre mobilabonnement, og kundene kan overføre både data som er inkludert i abonnement samt eventuelle ekstra datapakker som kjøpes.

Hvis en Telia-kunde på et Smart Basis-abonnementet (3 GB) kun benytter seg av 1 GB til surfing i mars, vil kunden nå få den ubrukte dataen (2 GB) overført fra mars til april måned. Samlet sett betyr dette 5 GB mobildata som kunden kan benytte til surfing, eksempelvis på fjellet i påsken.

Ingen forskjellsbehandling

- Vi var først ut med å gi våre kunder Roam Like Home og Fri Fart, og har tradisjon for å være først ut med nyheter i mobilmarkedet. Vi liker ikke å bli slått på målstreken, men våre kunder skal være trygge på at de ikke blir forskjellsbehandlet. Derfor inkluderer vi alle og legger ekstra trykk på at kvaliteten er i samsvar med våre kunders ønsker og forventning, avslutter Lind.

Slik fungerer Data Rollover fra Telia:

  • Når måneden er over vil Telia-kundens ubrukte data automatisk bli overført til neste måned.
  • Den ubrukte dataen gjelder både inkludert data fra mobilabonnementet og ekstra datapakker som kunden eventuelt kjøper.
  • Den øvre grensen på antall GB som kan spares er lik størrelsen på mobilabonnementet til enhver kunde.
  • Data Rollover blir automatisk inkludert i alle mobilabonnement fra og med 1. mars.
  • Data Rollover gjelder ikke Kontantkort, Mobilt Bredbånd (MBB) og foreløpig ikke barneabonnementet Smart Barn.

Les mer om Data Rollover.

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressekontakt Henvendelser besvares alle dager mellom kl. 08-20, unntaket er ved større hendelser +47 465 00 000

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge