Gå videre til innhold

Emner: Økonomi, finans

Solid første halvår for Telia Norge

Solid første halvår for Telia Norge

Telia Company presenterer i dag resultater for andre kvartal 2019, inkludert tall for Telia Norge. Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra adm.dir. Abraham Foss:

Telia FREEDOM: Vær Trygg – Vær Fri – Vær Deg Selv

1 av 3 frykter trakassering på nett

Telia heier på folk som går motstrøms og våger å være seg selv. Folk som ser muligheter der andre ser problemer, og som tør å stikke seg frem. Nettopp derfor lanserer mobilselskapet nå nysatsingen FREEDOM, som staker ut en ny retning for videre satsing med fokus på å gjøre godt i samfunnet gjennom teknologi – og gjennom det fremme ulike syn, verdier og mennesker.

Mer data per krone: - Telia X er et fri-abonnement laget slik et fri-abonnement skal være, sier Kjersti Jamne i Telia Norge.

Telia X: Fri bruk på mobilen

Telia X er her, abonnementet som lar deg surfe og strømme fritt på mobilen og dele data med andre: – Telia X er et fri-abonnement laget slik et fri-abonnement skal være: Alt er lov, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia.

Chess+Telia = Sant: Med en forenklet merkevareportefølje i privatmarkedet vil Telia Norge bli en mer fokusert virksomhet som skal ligge i forkant og utfordre på innovasjon og kvalitet for sine kunder.

Telia og Chess slås sammen

Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et annet.

Ansetter nye merkevaresjefer: CMO Kjersti Jamne (bildet) har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer i Telia Norges divisjon for privatmarkedet.

Nye merkevaresjefer på plass i Telia Norge

(Oslo 8. februar 2018) Telia Norge har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer. Pål Rune Kaalen skal lede merkevarene OneCall og MyCall og Håkon Lofthus skal lede Chess og Telia for privatmarkedet. Begge blir en del av divisjonsledergruppen i Consumer, rapporterende til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

Suveren 4G-dekning: Turister som roamer i Norge er tilkoblet lynraskt 4G fra Telia hele 90 prosent av tiden de er tilkoblet et mobilnett.

Her bruker turistene mest mobildata på reise i Norge

Det er ikke bare nordmenn som elsker å surfe på mobilen når de er i utlandet. På fjell, ved fjorder og på Norges mest besøkte turistdestinasjoner er utlendinger stadig oftere å se med mobilen i hånden idet de kaprer blinkskudd på sine reiser. Telia avslører nå hvilke nasjoner som surfer mest på reise i Norge.

Musikk for alle: Med Music Freedom åpner Telia for ubegrenset strømming av musikk for folk i alle aldre, i Norge og på reise i EU/EØS.

Telia åpner for ubegrenset musikkstrømming i EU og EØS

Fra og med 12. juni inkluderer Telia ubegrenset musikkstrømming i flere av sine Smart-abonnement. Tilbudet er aldersuavhengig og innebærer at kunder nå får strømme musikk både i Norge og på reise i EU/EØS uten å bruke noe av den inkluderte datakvoten.

Ny rolle: Jon Christian Hillestad tar steget over fra teknisk direktør til leder for Telia Bedrift.

​Telia Norge gjør endringer i ledergruppen

(Oslo 17. mars 2017) Nåværende CTO i Telia Norge, Jon Christian Hillestad, tar over som leder for Telia Bedrift. Samtidig har Telia Norge ansatt Dag Wigum som ny CTO. Begge starter i jobben 1. april og vil inngå i ledergruppen til Telia Norge.

Data Rollover fra Telia lar kunder ta med ubrukt data til neste måned

Spar opp betalt mobildata til neste måned

Fra og med 1. mars vil Telia-kunder kunne ta med seg mobildata som ikke er brukt over til neste måned. Data Rollover vil gjelde alle mobilabonnement for privatkunder, og inkluderer også ekstra datapakker som kjøpes.

Abraham Foss, adm. dir. i Telia Norge (foto: Martin Uteng)

Telia kjøper Phonero

(Oslo, 7. november 2016) Telia Company har inngått avtale med Phonero om kjøp av selskapet. Transaksjonen vil gi økt konkurranse i bedriftsmarkedet.

Abraham Foss, administrerende direktør i TeliaSonera Norge

Norges raskeste mobilnett med 95 prosent 4G-dekning

(Nydalen, 12. november 2015) NetComs 4G-nett er Norges raskeste, og 95 prosent av befolkningen har nå tilgang. Neste år fortsetter utbyggingen med hundretalls nye basestasjoner og kraftig økning i 4G+-dekningen. Resultatet vil være en enda bedre kundeopplevelse med forbedret dekning og kapasitet, både på tale og mobildata.

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge