Gå videre til innhold
Årets første mobilnyhet: Med Data Boost kan kunder surfe ubegrenset i én eller tre timer til en pris på henholdsvis 19kr eller 39kr.
Årets første mobilnyhet: Med Data Boost kan kunder surfe ubegrenset i én eller tre timer til en pris på henholdsvis 19kr eller 39kr.

Pressemelding -

Telia Lanserer Data Boost: - Ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder

Ved hjelp av ett enkelt tastetrykk kan Telia-kunder nå motta en ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder. Med Data Boost kan kunder surfe ubegrenset i én eller tre timer til en pris på henholdsvis 19kr eller 39kr.

- På samme måte som Telia-kunder legger til ekstra mobildata ved ett enkelt tastetrykk i appen vår Mitt Telia, kan de nå motta ubegrensede datamengder i perioder hvor man vet mobilen vil trekke mye data og vil surfe bekymringsfritt. Dette er en fantastisk nyhet spesielt for folk som ser mye serier, filmer og sportsbegivenheter og hører på musikk eller radio, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

En sikker vinner under OL i Pyeongchang
Telias kunder bruker telefonen mye og databruken øker år for år. Fra 2016 til 2017 økte den gjennomsnittlige mobildatabruken blant kunder med 54 prosent, og alle tegn tilsier at utviklingen vil fortsette. I Telia-nettet registreres det økt trafikk i mobilnettet i forbindelse med sportsbegivenheter, noe det er mange av i 2018.

- I 2018 er det mye som skjer og først ut er de olympiske leker i den Sørkoreanske byen Pyeongchang. Startskuddet for arrangementet er 9. februar, og vi vet at mange av våre kunder vil sette pris på å kunne strømme øvelsene på mobilen uten å være bekymret for å bruke opp datakvoten. Data Boost er perfekt til stunder som dette, hvor man vil strømme store mengder data over kortere perioder. Enten det er på bussen, toget, hytta eller jobb, sier Jamne.

- Tell mål, ikke gigabytes
Selv om sportsarrangementer er populært, viser en undersøkelse Gallup har utført på vegne av Telia at TV-serier, filmer og radio er de mest attraktive bruksområder for en tjeneste som Data Boost. For Telia sin del er et viktig element å stimulere til bruk av Mitt Telia-appen:

- I Mitt Telia-appen får kundene enkelt tilgang til vårt univers, som gir enkel administrasjon av alle abonnementet og valget mellom å ta i bruk eller justere tilgangen til tilleggstjenester som kostnadskontroll, HBO, Storytel, Spotify. Det beste med Data Boost er at tjenesten ikke bruker noe av den normale datapakken til våre kunder. Dette gjør tjenesten relevant og attraktiv for alle. Det er tross alt hyggeligere for kundene våre å telle mål, ikke gigabytes, når de ser f.eks. på håndball, smiler Jamne.


Data Boost fra Telia lanseres 15. januar og er tilgjengelig for eksisterende kunder gjennom Mitt Telia-appen.

--

Slik fungerer Data Boost:

  • Når en kunde vet at han eller hun vil komme til å benytte mye mobildata i en kortere periode, kan personen gjennom ett enkelt tastetrykk i Mitt Telia-appen velge å betale for en Data Boost.
  • Data Boost gir ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder.
  • Data Boost finnes i to lengder:
  • Prisen for Data Boost er følgende:
    - én time: 19 kroner
    - tre timer: 39 kroner
  • Fem minutter før en Data Boost er over, får kunden varsling om dette. Ny varsling kommer ved slutten av boosten via SMS med mindre den blir fornyet.
  • Typiske eksempler på bruk:
    - Under en busstur
    - På hytta, eller
    - På farten når skilandslaget skal gå stafett i OL

Les mer: Telia Data Boost

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressetelefon (kun for journalister)

Pressekontakt Henvendelser besvares alle dager mellom kl. 08-20, unntaket er ved større hendelser +47 465 00 000

Relatert innhold

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge