Gå videre til innhold

Emner: Media, kommunikasjon

– Vi er fornøyde med å ha landet en ny, langsiktig og fremtidsrettet avtale med TV 2, og vi er glade for at vi kan fortsette å gi våre kunder markedets bredeste TV-tilbud, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge

Telia og TV 2 enige om ny samarbeidsavtale

Telia og TV 2 er enige om en ny langsiktig distribusjonsavtale for TV 2s kanaler og innhold. Avtalen sikrer Telias TV-kunder enkel tilgang til alt av TV 2-innholdet, og inkluderer TV 2s kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og sportsinnhold.

Get utvider TV-tilbudet og byr på enda mer innhold

Get utvider TV-tilbudet og byr på enda mer innhold

Flere timer enn vanlig tilbringes nå hjemme, og strømming av film, serier og lineære nyheter har en voldsom økning på Gets plattformer. Og nå får Gets kunder fri tilgang til enda flere kanaler.

Den nye avtalen styrker GET sin posisjon som Norges ledende TV- og strømmeaktør gjennom å tilby markedets bredeste samling av Discovery-innhold.

Telia og Discovery enige om ny avtale

Telia og Discovery enige om ny avtale som sikrer GET-kunder TV Norge, Eurosport-kanalene, Dplay og alle andre Discovery-kanaler.Den nye avtalen styrker GET sin posisjon som Norges ledende TV- og strømmeaktør gjennom å tilby markedets bredeste samling av Discovery-innhold.

Telia FREEDOM: Vær Trygg – Vær Fri – Vær Deg Selv

1 av 3 frykter trakassering på nett

Telia heier på folk som går motstrøms og våger å være seg selv. Folk som ser muligheter der andre ser problemer, og som tør å stikke seg frem. Nettopp derfor lanserer mobilselskapet nå nysatsingen FREEDOM, som staker ut en ny retning for videre satsing med fokus på å gjøre godt i samfunnet gjennom teknologi – og gjennom det fremme ulike syn, verdier og mennesker.

Mer data per krone: - Telia X er et fri-abonnement laget slik et fri-abonnement skal være, sier Kjersti Jamne i Telia Norge.

Telia X: Fri bruk på mobilen

Telia X er her, abonnementet som lar deg surfe og strømme fritt på mobilen og dele data med andre: – Telia X er et fri-abonnement laget slik et fri-abonnement skal være: Alt er lov, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia.

Ivar Halstvedt fra ODEON Kino AS, samferdselsmininister Jon Georg Dale og Telia Norges Abraham Foss teller ned til premieren på Norges første 5G-kino.

Telia Norge med 5G-pilot: verdens første 5G-kino i Oslo

Telia Norge åpnet i dag sitt første 5G-testnett i Nydalen, og med det går startskuddet for neste generasjons mobilnett. 5G gir enorme muligheter for digitalisering av alle typer industrier og virksomheter. Helt fremst i løypa ligger ODEON kino, som blir verdens første 5G-kino.

Perfekt match: - Vi er veldig imponert over Get TDC og vi er trygge på at våre to selskaper vil bli en perfekt match i et nytt sammenslått industriutfordrerselskap, sier Abraham Foss.

Telia kjøper Get TDC Norge og etablerer en ny sterk industriutfordrer

(Oslo, 17. juli 2018) Telia har i dag inngått avtale om å kjøpe Get TDC Norge. Det nye sammenslåtte selskapet blir en sterk utfordrer i Norge og lover å fortsette milliardinvesteringene. Selskapet tar mål av seg til å levere fremtidens ledende digitale kundeopplevelser.

Norges første virtuelle maskot: Takket være Brann, Telia og en robot fra No Isolation var langtidssyke Erik Eiane i går på Brann stadion, selv om han oppholdt seg i Sandnes. På bildet er han i form av en avatar sammen med de øvrige maskotene på kamp.

Kreftsyke Erik (6) er Norges første virtuelle maskot

Erik Eiane er langtidssyk med akutt lymfatisk leukemi (ALL) og ikke i stand til å se favorittlaget spille kamp rent fysisk. Til tross for dette, var han i går tilstede på Brann-stadion og så rødtrøyene spille kamp mot Molde, takket være Brann, Telia og en robot fra No Isolation.

Geir Jangås begynner som digitalsjef i Telia Norge 1. september.

​Ny digitalsjef i Telia Norge

Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge. Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet. Han vil bli en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

Gjorde rent bord: Under Call Center-dagene 2018 tok Telia Norge og dets merkevarer Chess, Telia og OneCall alle pallplasseringene i bransjekategorien Mobil og ble i tillegg kåret vinner i hovedkategorien Årets Kundeservice.

Telia tapetserte pallen i kundeservicekåring – for andre gang i 2018

​Under gårsdagens Call Center-dager i regi av Confex ble det tradisjonen tro delt ut priser for eksepsjonell kundeservice i Norge, og i mobilbransjen prydet Telia Norge samtlige plasser på podiet: Chess på topp, OneCall på andreplass og Telia på tredje.

Chess+Telia = Sant: Med en forenklet merkevareportefølje i privatmarkedet vil Telia Norge bli en mer fokusert virksomhet som skal ligge i forkant og utfordre på innovasjon og kvalitet for sine kunder.

Telia og Chess slås sammen

Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et annet.

Langt fremme: - Hastighetene vi har sett i dag er et bevis på at Norge ligger helt fremst i den teknologiske utviklingen, sa Ketil Solvik-Olsen idet NetCom (nå Telia) satt verdensrekorden i 2015.

Fortsatt verdensrekord i Telias 4G-nett

​Konkurranse er bra. Det er bra for kundene og det er bra for Norge. Heldigvis er det sjelden behov for å korrigere konkurrenter når de kommuniserer et budskap, men denne er så artig at vi ikke klarer å la være.

Ansetter nye merkevaresjefer: CMO Kjersti Jamne (bildet) har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer i Telia Norges divisjon for privatmarkedet.

Nye merkevaresjefer på plass i Telia Norge

(Oslo 8. februar 2018) Telia Norge har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer. Pål Rune Kaalen skal lede merkevarene OneCall og MyCall og Håkon Lofthus skal lede Chess og Telia for privatmarkedet. Begge blir en del av divisjonsledergruppen i Consumer, rapporterende til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

Suveren 4G-dekning: Turister som roamer i Norge er tilkoblet lynraskt 4G fra Telia hele 90 prosent av tiden de er tilkoblet et mobilnett.

Her bruker turistene mest mobildata på reise i Norge

Det er ikke bare nordmenn som elsker å surfe på mobilen når de er i utlandet. På fjell, ved fjorder og på Norges mest besøkte turistdestinasjoner er utlendinger stadig oftere å se med mobilen i hånden idet de kaprer blinkskudd på sine reiser. Telia avslører nå hvilke nasjoner som surfer mest på reise i Norge.

Vis mer

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge