Gå videre til innhold
Telia-ansatte reiser mindre – 26 prosent nedgang i flyreiser

Pressemelding -

Telia-ansatte reiser mindre – 26 prosent nedgang i flyreiser

Sammenlignet med 2019 har antall jobbreiser for Telia-ansatte gått ned 26 prosent. Før pandemien var reisevirksomheten høy, og nå har den stabilisert seg på et nytt og lavere nivå.

– Pandemien tvang oss til å holde oss hjemme og synliggjorde at det er fullt mulig å ha gode, fruktbare møter også via skjerm. Etter pandemien har vi i Telia Norge ikke gått tilbake til gamle reisevaner, men fortsatt å møtes digitalt. Resultatet er en nedgang i antall flyreiser på 26 prosent, og mindre klimafotavtrykk, sier Camilla Watz Johannessen, leder for bærekraftsarbeidet i Telia Norge.

Telia-ansatte i Norge foretok 2548 flygninger innenlands og utenlands i 2019, og i fjor var dette redusert til 1885 flygninger.

– Hos oss skal det være en god grunn til å velge å fly for å ha et møte. Vi bes alltid vurdere om møtet kan tas digitalt, og hvis man likevel kommer til at man må reise, skal vi velge det alternativet som er best for miljøet. Som et eksempel oppfordres man til å ta tog hvis strekningen er mindre enn 500 kilometer og togforbindelsen er god, selv om fly kan være rimeligere, forteller Watz Johannessen.

Færre jobbreiser med fly er i tråd med oppfordringen fra Regjeringen og klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap), som tidligere i vinter poengterte at man ved å fly mindre i jobbsammenheng kan bidra til å gjøre noe positivt for klimaet og i tillegg redusere sine egne kostnader.

– Bærekraft gjennomsyrer alt vi gjør, og er en integrert del av vår strategi. Vi jobber over et bredt spekter innenfor bærekraftsmålene, men har et særlig fokus på områder der vi kan gjøre den største forskjellen: klima og sirkulærøkonomi, digital inkludering og personvern og sikkerhet, forteller Watz Johannessen.

For å håndtere klimakrisen og ikke-bærekraftig bruk av naturressurser har Telia dessuten forpliktet seg til å oppnå netto null innen 2040, en minst halvering av utslippene innen 2030 og oppnå null avfall innen 2030. I tillegg bidrar Telias teknologi til at andre når sine klimamål.

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Relatert innhold

Foto: Nadia Frantsen

Ny bærekraftsjef i Telia Norge

Camilla Watz Johannessen er ansatt som leder for bærekraftarbeidet i Telia Norge. Hun får ansvaret for å bidra til at selskapet når sine ambisiøse klima- og miljømål.

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge