Pressemelding -
Telia bedrift tilbyr ny meldingstjeneste basert på Googles RBM-løsning
Telia bedrift tilbyr nå en ny meldingstjeneste som bygger på Googles løsning RBM (RCS Business Messaging). Tjenesten gjør det mulig for bedrifter å skreddersy meldinger til sine kunder, med stor frihet når det gjelder farger, form og innhold som bilder og video.
– Med RBM skapes et større engasjement direkte med sluttkunden, forteller Jon Christian Hillestad, leder for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – RBM gir en bedre brukeropplevelse som kan sammenlignes med den man får i en mobilapp, men det skjer direkte i meldinger uten separat innlogging. Dialoghistorikken finnes tilgjengelig for å gjenoppta kontakten med kunden og bygge en sterk, lojal relasjon mellom kunde og leverandør.
Bedriften har store variasjonsmuligheter og kan visuelt tilpasse innholdet i RBM-meldinger når det gjelder farge og form, bilder og videoer, enten det handler om gavekort og billetter eller service- og støttetjenester. Dessuten muliggjør RBM toveiskommunikasjon mellom avsender og mottaker. For eksempel kan mottaker interagere med «call to action»-knapper og chatboter, samt klikke på bilder og videoer direkte i meldingen.
– Vi er glade for samarbeidet med Telia og muligheten til å hjelpe bedrifter med å tilby sine kunder enda bedre meldingsopplevelser. Bedrifter kan nå sende mer interaktive og brukervennlige meldinger til kundene sine. Det innebærer at de for eksempel kan sende en video av sine produkter, og kundene kan samtidig kommunisere med bedriften, uten å måtte forlate meldingsappen, sier Tim Atkinson, som jobber med forretningsutvikling hos Google.
RBM (RCS Business Messaging) bygger på den tekniske standarden RCS (Rich Communication Services). RCS er tilgjengelig på Android-enheter versjon 5.0 eller senere. Det er også mulig å laste ned Google Message App for å få tilgang til tjenesten. iPhone-brukere kan få SMS med en lenke til en webside med samme innhold.
Eksempel på visuelt tilpasset innhold med RBM:
Emner
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.