Pressemelding -
Best på kundeservice – igjen
Telia Norge starter 2019 på samme vis som i 2018: med å vinne Kundeserviceprisen under Kundeservicedagene. I år er det merkevaren OneCall som er bransjevinner i kategorien telefoni, noe ekstremt høy serviceinnstilling er en av mange grunner til ifølge arrangør Kantar TNS.
- Dette er enda et bevis på at rimelig smarte løsninger og hverdagsinnovasjon i kombinasjon med et glimt i øyet gir OneCall-kundene noe unikt som de ikke får andre plasser, sier Pål Rune Kaalen, leder i OneCall.
Kundeservicedirektør Kristian Vogt kan ikke annet enn si seg enig:
– Dette er utrolig gøy, og det er godt å få anerkjennelse for arbeidet alle våre fantastiske medarbeidere legger ned for å skape og bevare lojale, entusiastiske kunder. Det er ingen tvil om at en solid innsats er lagt ned for å vinne denne prisen, sier Vogt, som leder kundeoperasjonene i Telia Norge og OneCall/MyCall.
– Ekstremt høy serviceinnstilling
Hvert år arrangerer Tekna sammen med Kantar TNS konferansen Kundeservicedagene for alle aktører som jobber med kundeservice. I forbindelse med konferansen gjennomfører arrangøren intervjuer med over 20.000 respondenter for å høre hva befolkningen tenker om kundeservice innen bank, forsikring, telefoni, bredbånd, TV-signaler, reise og åpen klasse.
På grunnlag av resultatene kåres Norges beste virksomhet på kundeservice innen hver bransje, og i kategorien telefoni var det ingen tvil om hvem som skulle vinne:
– Mobiltelefonen er en sentral del av i praksis alle voksne nordmenns hverdag. Derfor er det viktig for oss at tjenesten fungerer som den skal, og at vi får hjelp hvis vi trenger det. I et telefoni-marked hvor det blir stadig vanskeligere å konkurrere på dekning og pris, blir kundeservice en av faktorene som kan skille de mest attraktive leverandørene fra resten, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.
– Kundene opplever at det er lett å komme gjennom til OneCall, og de scorer ekstremt høyt på serviceinnstilling. Kundeservicen oppleves som imøtekommende. OneCall har kort sagt svært fornøyde kunder som opplever at de har en telefoni-leverandør som holder det de lover, fortsetter han.
Flere priser i vente?
I fjor gjorde Telia og OneCall praktisk talt rent bord på samtlige kundeservicekåringer i kategorien telefoni. Først med en storeslem under Kundeserviceprisen, deretter under Call Center-dagene og til slutt på Norsk Kundebarometer. Om ambisjonene for det kommende året sier kundeservicedirektøren følgende:
- Jeg har sterk tro på entusiasme og positiv innstilling i kundeservicearbeidet vårt, og legger vekt på å alltid by på noe ekstra. Nettopp det gav oss mange priser i 2018. 2019 kan fort bli like spennende, avslutter han.
Emner
--
Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største telekomselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.
Telia, The New Generation Telco