Pressemelding -
Lanserer trygghetstjenesten Telia Trygg
Telia gjør det enklere å være trygg på nett. Med trygghetstjenesten Telia Trygg kan kundene nå få omfattende beskyttelse mot ID-tyveri og netthandel-svindel som en del av sitt mobilabonnement.
– Mange av våre kunder er bekymret for sin egen og familiens digitale sikkerhet, og særskilt ID-tyveri. Våre undersøkelser viser samtidig at syv av ti kunder sier de har begrenset bruken av digitale tjenester som følge av dette, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Gjennom Telia Trygg introduserer vi nå en pakkeløsning med markedsledende sikkerhetstjenester som hjelper kundene med å være trygge i en stadig mer utsatt digital hverdag.
Trygghetstjenesten Telia Trygg består av:
- App med ID-overvåking og passordhvelv. Appen monitorerer bruken av dine personlige opplysninger som brukernavn, passord og kredittkortnummer på det åpne og mørke nettet, og varsler deg ved eventuelle datalekkasjer. Passordhvelvet gjør det enkelt å lage, lagre og holde oversikt over dine sterke og unike passord – på tvers av mobil, nettbrett og PC.
- ID-forsikring som dekker juridisk hjelp, kostnader og psykologisk bistand ved ID-tyveri.
- Netthandel-forsikring som gir juridisk bistand hvis varer du kjøper på nett, herunder nettbutikker eller markedsplasser, ikke kommer frem, har skade, eller gir andre problemer.
Appen leveres i samarbeid med det anerkjente finske cybersikkerhetsselskapet F-Secure, mens Tryg Forsikring er leverandør av ID- og netthandel-forsikringen.
– Med Telia Trygg sikrer vi kundene både proaktivt og reaktivt. Gjennom ID-overvåking og sterke passord minsker vi sannsynligheten for å bli utsatt for ID-tyveri og svindel, samtidig som våre to forsikringer hjelper kundene hvis de skulle bli rammet av denne type saker, sier Kaalen.
Telia Trygg koster 109,- kroner per måned for kunder med mobilabonnement med fast datamengde (3 GB, 8 GB, 15 GB og 20 GB), og 69,- kroner per måned for kunder med ubegrenset Telia X-abonnement. Kunder som bestiller Telia Trygg vil få tjenesten kostnadsfritt i to måneder.
Telias mobilkunder har samtidig tjenesten Nettslett inkludert kostnadsfritt i sitt abonnement. Med Nettslett får kundene råd om hvordan de kan unngå at personlig informasjon blir spredt på nettet, i tillegg til veiledning og hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold fra nettet, samt å stenge falske profiler opprettet i deres navn.
For mer informasjon om trygghetstjenesten Telia Trygg, vennligst besøk: www.telia.no/trygg/
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.