Gå videre til innhold
Kundene har virkelig trykket Data Boost til sitt bryst.
Kundene har virkelig trykket Data Boost til sitt bryst.

Pressemelding -

OL-boost for Telias nye datatjeneste

For en måned siden lanserte Telia Data Boost, som gir kundene frihet til å kjøpe ubegrenset data for en begrenset periode. Kundene elsket tjenesten fra første stund, og i løpet av den siste uken har Telia sett en 25 prosents økning sammenlignet med uken før. Vinterferie og tidenes norske medaljefangst i OL tilskrives veksten.

Telia har sett en stigende etterspørsel fra kundene siden lanseringen av Data Boost i midten av januar. Ved hjelp av ett enkelt tastetrykk kan Telia-kunder nå kjøpe en ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder.

– Data Boost har gått enda bedre enn vi forventet, og det er tydelig at det å kjøpe fri data for en tidsbegrenset periode er et behov kundene har hatt, forteller Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge. – Antallet solgte Boost-pakker har økt jevnt og trutt siden vi lanserte, men den siste uken har vi sett en økning på omtrent 25 prosent. Det er nærliggende å knytte økt behov for mobildata til en kombinasjon av vinterferie og OL. Vi ser generelt økt salg i morgentimene, og det var for eksempel voldsomme hopp under herrenes 15 kilometer fredag og helgens langrennsstafetter.

Videostrømming og sport
Med Data Boost kan kundene surfe ubegrenset i én eller tre timer til en pris på henholdsvis 19 kroner eller 39 kroner. Kundene kjøper Data Boost enkelt i appen når de trenger ekstra data, og Telia har i en undersøkelse spurt kundene hva de bruker datapakkene mest til:

– Dette er et typisk «på farten-produkt», og svarene viser at kundene i hovedsak bruker dataen til videostrømming, og da spesielt YouTube og Netflix. Mange bruker den også til sportsarrangementer, forteller Jamne. – Det er dessuten gøy å at kundene raskt har vent seg til å kjøpe Data Boost via Mitt Telia-appen. Vi ønsker å gjøre det enkelt å være Telia-kunde, og nesten 90 prosent sier det var enkelt eller meget enkelt å kjøpe Data Boost og at det er høy sannsynlighet for at de vil kjøpe igjen. Kundene har virkelig sett fordelen av den friheten og fleksibiliteten Data Boost gir.


Slik fungerer Data Boost:
Når en kunde vet at han eller hun vil komme til å benytte mye mobildata i en kortere periode, kan personen gjennom ett enkelt tastetrykk i Mitt Telia-appen velge å betale for en Data Boost.

Data Boost gir ubegrenset datamengde for tidsbegrensede perioder.

Data Boost finnes i to lengder: én time eller tre timer.

Prisen for Data Boost er følgende:
- én time: 19 kroner
- tre timer: 39 kroner

Fem minutter før en Data Boost er over, får kunden varsling om dette. Ny varsling kommer ved slutten av boosten via SMS med mindre den blir fornyet.

Typiske eksempler på bruk:
- Under en busstur
- På hytta
- På farten når skilandslaget skal gå stafett i OL

Emner

Kategorier


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Relatert innhold

Telia lanserer 12 timer med ubegrenset data

Telia lanserer 12 timer med ubegrenset data

Ved hjelp av ett enkelt tastetrykk kan Telia-kunder nå surfe bekymringsfritt i hele 12 timer. Muligheten gis gjennom løsningen Data Boost og lanseres for både privat- og bedriftskunder av Telia.

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge