Pressemelding -
OneCall og Phonero til topps på kundetilfredshet i mobilmarkedet
Telia-eide OneCall og Phonero gjør storeslem på EPSIs ferske kundetilfredshetsundersøkelse blant mobilkunder for 2023. Telia bedrift klatrer mest av alle og lander på en tredjeplass.
OneCall er favoritten blant privatkundene, mens Phonero går helt til topps i bedriftsmarkedet. Phonero vant også i fjor.
– Det er veldig hyggelig at vi nok en gang har Norges mest tilfredse bedriftskunder, og dette bekrefter at vi gjør mye riktig for kundene våre, sier Even Øgrey Brandsdal, leder for Phonero. – Vi er svært stolte av vår kundeservice, og resultatene fra EPSIs måling er utrolig inspirerende for hele Phonero. At vi leverer godt på forventingene kundene har, at vi presterer høyt på servicenivå og at de opplever oss som oppriktig interessert, er noe vi tar med oss videre i vårt daglige arbeid for å gi kundene det de ønsker seg av oss.
I EPSI sin omfattende kundetilfredshetsundersøkelse topper Phonero med 74,9 i bedriftsmarkedet, hvor bransjesnittet var på 72,4. Samtidig har OneCall en førsteplass med 76,2 på privatmarkedet. Her var bransjesnittet på 73,2.
Telia bedrift klatrer mest av alle i bedriftsmarkedet og er tredje best likte aktør. "Med en score på 72,9 er det Telias beste resultat i målingens historie. Telia-kundene svarer at de i år opplever bedre dekning, bedre servicenivå og at de samlet sett får mer verdi for pengene" skriver EPSI i sin rapport.
OneCall oppleves nytenkende
OneCall er veldig fornøyd med å være best på kundetilfredshet hos privatkundene:
– Vi har lang tradisjon for å være godt likt av kundene våre, men det er ingen ting vi tar for gitt. Derfor er vi både glade og takknemlige for denne utmerkelsen, sier Jonatan Asplin, leder for OneCall. – At vi får skryt for å skille oss litt ekstra ut ved å være mer nytenkende enn våre hovedkonkurrenter, samt at vi har gode familieløsninger, gleder oss også. Vår kundeservice og alle OneCall’ere jobber hardt hver dag for å imøtekomme kundene ved å gi dem en god opplevelse med de beste løsningene og den beste servicen. Denne prisen er vel fortjent og går til oss alle sammen – for et lag!
Om mobilstudien 2023
EPSI gjennomfører årlig en omfattende kundetilfredshetsundersøkelse av mobilselskapene i Norge. Undersøkelsen baserer seg på dybdeintervjuer med drøyt 2300 privatpersoner og bedrifter rundt om i Norge.
Mer om EPSI-målingen: PowerPoint Presentation (epsi-norway.org)
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.