Gå videre til innhold
Foto: Eirik Skarstein / Unsplash
Foto: Eirik Skarstein / Unsplash

Pressemelding -

Oslo kommune velger Telia på nytt

Oslo kommune har valgt Telia og Telia-merkevaren Phonero som leverandør av fast- og mobiltjenester for fire nye år. Oslo kommune er en av landets største arbeidsplasser med over 50 000 ansatte, og avtalen befester Telia Norges posisjon i bedriftsmarkedet.

– Vi er glade for tilliten fra Oslo kommune og for at vi kan fortsette å tilby dem et topp moderne mobilnett med svært god dekning , høye hastigheter og meget god kapasitet som dekker deres behov innen telefoni, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge.

Oslo kommune har vært kunde hos Telia i fire år allerede, og har etter en ny anbudskonkurranse valgt selskapet på nytt. Den nye avtalen omfatter nærmere 30 000 mobilabonnement fordelt over 15 bydeler, tre kommunale foretak, 30 etater, eide aksjeselskap som Sporveien AS, Lørenskog kommune, samt 3 000 M2M og mobile bredbånd, inkludert 28 000 brukere med Bedriftsnett. Avtalen er inngått for to år, med opsjon om forlengelse på inntil to nye år.

Gjennom telefoniavtalen ønsker Oslo kommune å sikre kostnadseffektive, sikre og robuste telefonitjenester, og at de ansatte har god mobildekning og tilgang til mobilt bredbånd. I tillegg benyttes datatrafikk på enheter, blant annet for å bruke ulike fagapplikasjoner, målestasjoner, kollektivtrafikk, digitale tjenester og i forbindelse med hjemmekontorløsninger. Dette gir behov for dekning som dekker Stor-Oslo, inkludert T-banen, marka og øyene, andre store tettsteder, langs ferdselsårer og ved vanskelig tilgjengelige lokasjoner.

– Mange av kommunens ansatte benytter telefon som arbeidsverktøy med blant annet virksomhetskritiske fagapplikasjoner og andre digitale tjenester, og vi er stolte av å bidra med sikre og robuste telefonitjenester, sier Arvid Sanden, leder for salg til offentlig sektor i Telia Norge. – Vi vil i avtaleperioden ha fokus på rådgivning innen kostnadseffektive, effektive og gode løsninger for både virksomhetene og brukerne. Vi er stolte av at Telia bidrar til samfunnsoppdraget til Norges største kommune.

Utfordrer videre

Flere store og samfunnskritiske aktører har valgt Telia de siste årene, blant annet Politiet, Posten Norge, Utenriksdepartementet, NRK, Statens innkjøpssenter, Forsvaret og et stort antall kommuner i bl.a. Vestland og Rogaland.

– Telia har vært det raskest voksende selskapet i bedriftsmarkedet de fire siste årene, og vi holder god fart også i 2023. Med avtalen med Oslo kommune befester vi får sterke posisjon innen offentlig sektor. Vi er klare til å utfordre videre, og med ett av verdens beste mobilnett og ni av ti nordmenn med tilgang til vårt 5G-nett er vi bedre rustet enn noen gang til å spille våre kunder gode på deres digitaliseringsreise, sier Hillestad.

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Relatert innhold

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge