Pressemelding -
Telia Norge: Resultater for tredje kvartal
Telia-konsernet presenterer i dag resultater for tredje kvartal 2025, inkludert tall for Telia Norge.
Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra fungerende administrerende direktør i Telia Norge, Morten Karlsen Sørby:
Høy aktivitet i tredje kvartal
– Tredje kvartal har vært preget av høy aktivitet på tvers av organisasjonen og flere viktige initiativer, sier Sørby. – Siden august har vi vært i full gang med slukkingen av 2G-nettet, og har nå stengt ned den gamle mobilteknologien i flere deler av Sør-Norge. Så langt har slukkingen gått veldig bra, både teknisk og for kundene. Innen utgangen av året vil Telias 2G-nett være historie.
Med slukkingen av 2G-nettet frigjøres viktig frekvensplass slik at selskapets landsdekkende 4G- og 5G-nett blir enda bedre, raskere og når ut til flere, spesielt i distriktene.
– Andre høydepunkter inkluderer at Phonero har de mest tilfredse bedriftskundene i mobilmarkedet for fjerde år på rad ifølge EPSI. Telia bedrift har inngått et strategisk samarbeid med Techstep og har lansert et spennende pilotprosjekt med Foodora om matlevering via selvkjørende robot koblet til vårt 5G-nett, sier Sørby. – Videre er vi glade for at den ledende britiske strømmetjenesten BritBox nå er tilgjengelig på Telia Play for alle våre TV-kunder.
I EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse for 2025 gjorde også Telia Bedrift det godt, med solid fremgang fra i fjor, mens OneCall sikret seg en sterk andreplass i privatmarkedet.
Over 25 millioner svindelsamtaler stoppet
Telia jobber hver eneste dag for å trygge kundene i kampen mot økende digital svindel. I løpet av tredje kvartal stoppet selskapet 25,8 millioner svindelforsøk rettet mot sine mobilkunder.
– Tallene representerer en nedgang, og viser at våre filtre og løsninger for å stanse svindelforsøk, som tjenesten SvindelSperre og bransjesamarbeid, har gjort det mye vanskeligere å bedrive svindel via mobiltelefon, sier Sørby. – Så ser vi en trend med mer målrettet og sofistikert svindel mot nordmenn, særlig investeringsbedrageri. Derfor er det viktig at kundene selv er årvåkne og aldri deler personlig informasjon, som BankID.
Økende etterspørsel etter sikkerhetsprodukter
De økonomiske resultatene for tredje kvartal viser nedgang i inntekter og justert driftsresultat mot samme periode i fjor.
– Totalt sett har vi en nedgang i inntekter og resultat, hovedsaklig knyttet til bortfall av wholesale-inntekter og bredbåndsinntekter. Samtidig er det gledelig å se at vi på mobilsiden har ARPU-vekst, som i økt grad skyldes at stadig flere kunder etterspør våre sikkerhetstjenester og et ønske om en bekymringsløs mobilhverdag med ubegrenset data. Fokus fremover handler om å levere på vekstområder, holde kostnadene nede og utfordre markedet på tvers av TV, mobil og internett samtidig som vi leverer gode kundeopplevelser, avslutter Sørby.
Finansielle nøkkeltall Telia Norge tredje kvartal 2025:
Telia Norge, MNOK | Q324 | Q424 | Q125 | Q225 | Q325 |
Mobile Service revenue | 2 279 | 2 186 | 2 155 | 2 127 | 2 207 |
Fixed Service revenue | 928 | 912 | 910 | 872 | 891 |
Total revenue | 3 723 | 3 665 | 3 530 | 3 452 | 3 578 |
EBITDA, adjusted | 1 827 | 1 588 | 1 617 | 1 589 | 1 676 |
Subscriptions ('000) | |||||
Mobile* | 2 386 | 2 376 | 2 368 | 2 382 | 2 401 |
Telephony | 13 | 13 | 12 | 12 | 12 |
Broadband | 481 | 480 | 481 | 474 | 476 |
TV | 458 | 457 | 454 | 446 | 449 |
ARPU | |||||
Mobile post-paid | 282 | 278 | 282 | 285 | 295 |
Mobile pre-paid | 163 | 141 | 142 | 145 | 188 |
Mobile blended | 267 | 260 | 265 | 268 | 281 |
Broadband | 256 | 250 | 249 | 246 | 251 |
TV | 299 | 294 | 295 | 277 | 287 |
* Inkluderer M2M
Emner
Kategorier
--
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.
Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 1400 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.
Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.
Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.
Vi er Telia. Norges største utfordrer.